Auto zatím nemá jméno, jeho kódové označení je CSP 575. Co se za ním skrývá? Off-road s karoserií Defenderu 110, tedy provedení s pěticí dveří. Nejde přitom jen o nějakou napodobeninu, Land Rover dal Bowleru svolení karoserii použít, což ostatně není nic divného. Specialista na závodní terénní vozy, které mají základ většinou právě v Defenderu, založený v roce 1985, totiž od roku 2019 patří Jaguar Land Roveru a je součástí jeho divize speciálních vozidel pod zkratkou SVO.
Tvar hliníkové karoserie s typickými kulatými předními světly, odlišnou barvou střechy a prakticky pravými úhly je ale tak to jediné, co Bowler spojuje s původním Defenderem. Zkratka CSP (Cross Sector Platform) totiž označuje konstrukci z vysokopevnostní oceli, která je základem chystaného off-roadu. Stejnou používá Bowler i u svých závodních speciálů.
Rozdílem je, že tento vůz bude smět na běžné silnice - poprvé u auta se znakem Bowler. A pokud i přes prakticky závodní základ očekáváte, že v útrobách bude dýchavičný naftový čtyřválec, budete překvapení. Bowler totiž pro pohon "svého Defenderu" použije pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 423 kW, tedy 575 koní. Jedná se o stejnou jednotku, kterou má třeba Range Rover Sport SVR - ten s ní zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny a jede až 283 km/h. Váží ale také 2,3 tuny.
Bowler bude jistě lehčí a s pohonem všech kol by mu tedy nemělo dělat větší potíže rychlostně Range Rover Sport SVR překonat. Konkrétní data ale výrobce zatím neuvádí, jakkoliv britský Autocar informuje o tom, že cílem je dostat čas potřebný ke zrychlení z 0 na 97 km/h na úroveň čtyř sekund. Na druhou stranu chce nový off-road nabídnout vedle rychlosti také místo a komfort pro čtyři cestující a jejich zavazadla.
Produkci vozu bude v malých sériích (na každé auto je potřeba asi tisíc hodin práce) zajišťovat od příštího roku závod v britském hrabství Derbyshire, kde Bowler sídlí. Ceny budou začínat na zhruba 200 tisících liber (v přepočtu přes 5,8 milionu korun), off-road s kódovým označením CSP 575 se pak má vedle britského trhu dostat i do vybraných evropských zemí. Jde přitom jen o první z několika projektů, které má Bowler po začlenění pod Jaguar Land Rover v plánu.
Připomeňme, že nejde o první původní Defender s pětilitrovým osmiválcem. Už v roce 2018 představil samotný Land Rover prostřednictvím divize Classic Defender Works V8. Jednalo se o 150 automobilů ve variantě 90 i 110, které automobilka přestavěla jako připomínku 70 let ikonického hranatého off-roadu. Tehdy se pod kapotu místo turbodieselu dostal atmosférický pětilitrový osmiválec s výkonem 298 kW, tedy 405 koní. V kombinaci s osmistupňovým automatem vůz zrychloval z klidu na 97 km/h za 5,6 vteřiny. Tehdejší ceny začínaly na 150 tisících liber, v přepočtu asi 4,3 milionu korun.