Mercedes-Benz EQC - od 1 972 300 korun
Druhým vážným německým rivalem nového BMW iX3 je Mercedes-Benz EQC. Rozměrově jsou si obě auta dost podobná, EQC má délku 4762 mm, z čehož rozvor náprav ukrajuje 2873 mm. Také kufr o objemu 500 až 1460 litrů je sice menší než u BMW, stále ale objemově srovnatelný. Umístění baterie v podlaze je rovněž shodné s konfigurací mnichovského rivala.
Přesto má Mercedes EQC jednu výhodu - na rozdíl od BMW, které je zadokolkou, má pohon všech kol, a tedy dva elektromotory. A také vyšší výkon, celkem 300 kW a 760 Nm. Nelze se tak divit, že dynamicky dokáže iX3 ujet, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 5,1 vteřiny, nejvyšší rychlost je ale také omezena na 180 km/h.
Baterie má kapacitu 80 kWh a váží 652 kilo, více než v případě BMW. Udávaný dojezd je až 471 km, ovšem po přepočtu na méně přesný cyklus NEDC. Maximální dobíjecí výkon je 110 kW u rychlonabíječky se stejnosměrným proudem, což znamená zhruba 40 minut na dobití z 10 na 80 procent akumulátoru. Stejně jako v případě konkurentů lze využít i pomalejšího 7,4kW střídavého nabíjení (nikoliv ovšem 11 kW, což je oproti rivalům hendikep) s rychlostí 11 hodin z 10 na 100 procent kapacity baterie. Mercedes dokonce udává, že z 2,3kW domácí sítě zabere dobití na plnou kapacitu asi 41 hodin.
Cena jediné dostupné verze 400 4Matic je na českém trhu 1 972 300 korun, což je poměrně blízko iX3 - na to, že je EQC čtyřkolka s vyšším výkonem. Ve výbavě vozu nechybí navigace, aktivní parkovací asistent, sledování mrtvých úhlů, diodová světla nebo 19palcová litá kola. Test vozu najdete zde.