Firmě klesl i provozní zisk a tržby. Provozní zisk společnosti klesl o 25 procent na 307 milionů eur (asi 8,3 miliardy Kč). Tržby se firmě v prvním čtvrtletí snížily oproti minulému roku o 1,4 procenta na 4,85 miliardy aur (téměř 131 miliard korun).
Prodejně dokázala značka růst jen v Rusku (+ 13,9 %), kde se pandemie projevila až později. Výrazný je naopak pokles v Číně, kde Škoda ztratila takřka 55 procent prodaných aut. V západní a východní Evropě zaznamenala cca dvacetiprocentní prodejní pokles, ve střední Evropě desetiprocentní.
"Škoda Auto zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ve Škodě Auto ztratili více než 100 000 vozů," řekl předseda představenstva Bernhard Maier.
Firma se podle něj drží svých střednědobých a dlouhodobých plánů, nyní ale potřebuje státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa. "Na našich plánech se nic nemění: do konce roku 2022 nabídneme zákazníkům deset částečně či plně elektrifikovaných vozů Škoda. Ještě letos představíme model Enyaq iV," řekl Maier během odstávky.
Škoda Auto podle člena představenstva Klause-Dietera Schürmanna přijala rozsáhlá opatření pro krátkodobé efektivní snížení nákladů a výdajů. "S ohledem na další finanční rizika a dopady pandemie covid-19 musíme postupovat obezřetně. Největší zátěž plynoucí z aktuální krize očekáváme ve druhém čtvrtletí s následným postupným zotavením ve třetím a možným návratem na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí," řekl Schürmann.
Automobilka Škoda obnovila v pondělí minulý týden výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.