Když nové, tak laciné. Na padajícím českém trhu se nejvíce daří Dacii, Octavia ztrácí

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Foto: Škoda Auto

Střední třída dál klesá

Střední třída dál padá. Tento segment je mezi zákazníky oblíbený méně a méně. Důkazem může být třeba i propad Škody Superb, nadále se nedaří ani Volkswagenu Passat. Nikdo jiný přitom neprodává v této kategorii více než tisícovku aut, přesto se autům od třetího do pátého místa podařilo prodejně růst.

Model 2019 2018 Rozdíl
1. Škoda Superb 2725 4123 -1398
2. Volkswagen Passat 1216 2038 -822
3. Mercedes-Benz třídy C 387 188 199
4. Peugeot 508 279 65 214
5. Mazda 6 254 160 94
 

Právě se děje

Další zprávy