Těžká a velká SUV s překvapivě nízkou spotřebou. Známe 15 nejúspornějších modelů

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 7. 2019 6:02
Robustní SUV a nízká spotřeba paliva. Na první pohled spojení, které příliš dohromady nejde. Opak je však pravdou. I přes vyšší stavbu karoserie a větší hmotnost umí být sportovně-užitková vozidla úspornější než klasické hatchbacky či kombi. A nepotřebují k tomu ani elektromotor. Podívejte se na 15 SUV se spalovacím motorem, jejichž průměrná spotřeba paliva nepřesahuje 4,4 l / 100 km.
Foto: Jiří Kaloč

Audi Q2 - 4,4 l / 100 km

Žebříček papírově nejúspornějších SUV se spalovacím motorem na českém trhu otevírá prémiové Audi Q2. To ve variantě 35 TDI S tronic spotřebuje 4,4 l / 100 km. Abychom označení rozklíčovali, vůz má pod kapotou dvoulitrové TDI se 110 kW, pohon předních kol a dvouspojkovou automatickou převodovku. Jedná se přitom o výkonovou špičku naftové palety Audi Q2, není proto divu, že vůz stojí nejméně 824 900 korun.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 3 hodinami

Jednání ČR a Polska o dolu Turów budou pokračovat ve středu. Sejdou se experti i ministři, řekl Brabec. Doufá, že setkání přinese významný posun

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

Babiš chce stanovit vrchní hranici emisních povolenek, oznámil po schůzce se Zemanem

Premiér Andrej Babiš (ANO) se vyslovil pro stanovení horní hranice ceny emisních povolenek. Po pondělní schůzce s prezidentem Milošem Zemanem na lánském zámku ministerský předseda novinářům řekl, že se bude snažit o to, aby o záležitosti jednala Evropská unie. Měla by podle Babiše využít příslušný článek směrnice o povolenkách.

Studie Evropské komise z loňského roku podle premiéra uváděla, že cena povolenek v roce 2025 by měla být 26 eur a v roce 2030 pak 30 eur a o pět let později 50 eur. "Skutečnost je taková, že dnes se emisní povolenky obchodují za 60 eur. Jsou předmětem spekulativního kapitálu," řekl Babiš. Jejich cena má podle něho přímý dopad na energetické a průmyslové firmy a na cenu elektřiny.

Babiš bude chtít, aby evropští lídři na neformálním summitu 5. a 6. října aktivovali článek povolenkové směrnice, který podle premiéra předpokládá, že cenový výkyv je nutné řešit. Soudí, že členské státy by měly stanovit cenový koridor. "To znamená, že by mělo být určené zastropování emisních povolenek," uvedl premiér.

Míní, že na summitu by se mělo diskutovat také o společném nákupu zemního plynu v souvislosti s naplněností zásobníků a jeho rostoucí cenou

Zdroj: ČTK
Další zprávy