Jakkoliv však prodeje za tři čtvrtě roku meziročně klesly, září naopak zaznamenalo v celoevropském měřítku pozitivní trend. Prodalo se 1 288 551 vozidel, loni to bylo 1 275 926 automobilů. Ostatně trend prudkého pádu jednotlivých modelů se také povedlo zbrzdit. Většina z nich už neklesá tolik, jako tomu bylo ještě v prvním pololetí letošního roku.
Jak najdete i v galerii, pozice nejprodávanějšího vozu Evropy patří i po třech čtvrtletích Volkswagenu Golf (ten byl navíc jedničkou i v září). Kompaktní model byl sice ještě v pololetí výrazně atakován Renaultem Clio, který se dokázal dostat na odstup menší než dva tisíce prodaných kusů. Červenec, srpen a září se ale francouzskému malému modelu tolik nepovedlo - naopak Golfu ano, a rozdíl je tak najednou téměř 20 tisíc prodaných kusů.
Třetí čtvrtletí vyšlo vedle Volkswagenu Golf ještě Opelu Corsa. Ten byl v zářijových prodejích celoevropskou dvojkou, na dostřel německému kompaktu, a za celý letošní rok se dokázal prozatím posunout na celkové třetí místo. Ještě v pololetí byl přitom pátý, za Fordem Focus a koncernovým sourozencem Peugeotem 208. Oba dva německé supermini přeskočilo.
I tak je ale potřeba zdůraznit, že prakticky všechny modely mezi 25 nejprodávanějšími si dle statistik JATO Dynamics meziročně pohoršily. Výjimky jsou jen tři - Volkswagen T-Cross, Toyota Corolla a Hyundai Kona. Korejský zástupce se tak dostal mezi nejprodávanější auta celé Evropy. Za zmínku ještě stojí, že Volkswagen Tiguan, jakkoliv meziročně ztratil skoro třetinu prodaných kusů, se dokázal za devět měsíců protlačit opět až na celkové páté místo - v pololetí byl dvanáctý.
Naopak pokračuje výrazný propad Dacie Duster. Loni touto dobou mělo rumunské SUV na svém kontě přes 166 tisíc prodaných kusů. Letos se toto číslo nedostane ani přes sto tisíc prodaných automobilů. S téměř 41procentním meziročním propadem jde o nejhorší výsledek mezi všemi automobily v pětadvacítce nejprodávanějších modelů. Pozitivní pro rumunskou automobilku může být snad jen to, že za samotné září si její SUV meziročně polepšilo.
Pokud jde o škodovky, Octavia si drží v celoevropském měřítku pozici mezi nejlepšími deseti modely - v pololetí byla šestá, po třech čtvrtletích je sedmá. Další model s okřídleným šípem, malá Fabia, je na celkovém 32. místě s 72 048 prodanými kusy a meziročním propadem o 42,6 procenta. Do nejlepší padesátky se vešel ještě Karoq, který s 59 229 kusy ztratil čtvrtinu loňského počtu prodaných kusů a celkově na 46. pozici.
Na kompletní pořadí 25 nejprodávanějších aut v Evropě za prvních devět měsíců roku 2020 se podívejte do galerie.