Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Tesla na vzestupu
Podobně jako se daří Dacii, se daří i značce z úplně opačného konce spektra. Americká Tesla zvýšila svůj tržní podíl z 0,15 na 0,55 procenta, přičemž jen za první čtvrtletí se pro některý z elektromobilů rozhodlo 22 700 zákazníků. Největší tržní podíl má Tesla v Norsku - 18,1 procenta. Následují Nizozemsko s 2,3 a Švýcarsko s 2,2 procenta.
Nejpopulárnějším vozem je Model 3, který se rovněž usadil na čele žebříčku prodejů elektromobilů v Evropě. Daří se mu i na dílčích trzích - třeba ve Švýcarsku.