Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 5. 2019 6:02
Prodeje aut v Evropě klesají. Po letech růstu došlo v prvním čtvrtletí poprvé od roku 2013 k poklesu počtu prodaných vozidel. Nejde o zásadně dramatické číslo. Přesto propad o 3,2 procenta vyjadřuje řadu nejistot na automobilovém trhu. Jsou ale i značky, kterým se za první tři měsíce roku 2019 dařilo. Své pozice například výrazně posílila Tesla.
Tesla začíná prodávat Model 3, vyjde na 800 tisíc
Tesla začíná prodávat Model 3, vyjde na 800 tisíc | Foto: Tesla

Tesla na vzestupu

Podobně jako se daří Dacii, se daří i značce z úplně opačného konce spektra. Americká Tesla zvýšila svůj tržní podíl z 0,15 na 0,55 procenta, přičemž jen za první čtvrtletí se pro některý z elektromobilů rozhodlo 22 700 zákazníků. Největší tržní podíl má Tesla v Norsku - 18,1 procenta. Následují Nizozemsko s 2,3 a Švýcarsko s 2,2 procenta.

Nejpopulárnějším vozem je Model 3, který se rovněž usadil na čele žebříčku prodejů elektromobilů v Evropě. Daří se mu i na dílčích trzích - třeba ve Švýcarsku.

 

Právě se děje

Další zprávy