reklama
 
 

Vysmívané značky dobývají Evropu. Dacia i Tesla prodejně porážejí tradiční rivaly

Další vítězové Foto: Volkswagen

Další vítězové

Vedle Dacie a Tesly se v prvním kvartálu dařilo i jiným značkám. Citroën zvýšil svůj tržní podíl z 3,89 na 4,24 procenta, přičemž C3 Aircross je pátým nejprodávanějším malým SUV. C4 Picasso, které ale v dohledné době skončí, je pak třetí nejpopulárnější MPV.

Volvo zvýšilo tržní podíl z 1,89 na 2,12 procenta především zásluhou SUV XC40. To si připsalo meziroční zlepšení o 330 procent a stalo se druhým nejprodávanějším kompaktním prémiovým SUV za BMW X1. 

Volkswagen se po kauze Dieselgate rovněž dostává zpátky na vrchol, meziročně zvýšil svůj podíl na trhu z 10,83 na 11,01 procenta (přestože celkové prodeje značky se propadly o necelá dvě procenta). Zásluhu na tom má třeba nejpopulárnější malé SUV T-Roc s meziročním nárůstem prodejů o 114 procent. Stejný model je mezi SUV celkově druhý, Tiguan je na třetím místě. Golf nadále vládne kompaktům, Touran segmentu MPV. Passat je druhý ve střední třídě, stejné umístění získalo i Polo mezi malými vozy.

autor: Jan Matoušek | 23. 5. 2019 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama