Ničíte si auto a za servis platíte o tisíce navíc. Důvody, proč nekupovat velká kola

Vladislav Jasan
28. 1. 2019 6:02
Kupujete-li nové auto, budete patrně v pokušení zaškrtnout celou řadu příplatkových položek výbavy. I prodejce se nejspíš bude snažit vás přesvědčit, že pakety výbav za zvýhodněné ceny jsou neodolatelné. Některé komfortní, designové nebo bezpečnostní prvky se opravdu mohou hodit, u některých časem zjistíte, že je nevyužíváte… a některé vás mohou při provozu auta přijít pěkně draho.

V seriálu o výbavě, které je lepší se vyhnout, se v prvním díle věnujeme velkým kolům. Při výběru nového auta láká zaškrtnutí příslušné kolonky příplatkové výbavy s většími ráfky.

A to samé platí i při výběru ojetiny. Kdo by odolal, když v autobazaru stojí vedle sebe dva modely s identickou motorizací, ale jednomu to na ráfcích o větším rozměru mnohem více sluší? Jenže pozor. Velká kola totiž značně zvyšují provozní náklady a mají i další negativa. Vysvětlíme jaká.

Velká kola sice zvyšují optickou přitažlivost auta, dobře se však s nimi jezdí pouze na kvalitních silnicích.
Velká kola sice zvyšují optickou přitažlivost auta, dobře se však s nimi jezdí pouze na kvalitních silnicích. | Foto: Radek Pecák

Na pneu ale nešetřete

Pořídit si na malý vůz hypertrofovaná kola a pak je v honbě za úsporou obout třeba do čínských "no name" pneumatik není moc dobrý nápad, jakkoli na našich silnicích nejde o úplně řídký jev. Menší kola s kvalitními pneumatikami vám poskytnou lepší službu. Navíc konstrukčně jednoduché podvozky sub-kompaktních modelů si s velkými disky většinou moc nerozumí.

 

Právě se děje

Další zprávy