Ničíte si auto a za servis platíte o tisíce navíc. Důvody, proč nekupovat velká kola

Vladislav Jasan
28. 1. 2019 6:02
Kupujete-li nové auto, budete patrně v pokušení zaškrtnout celou řadu příplatkových položek výbavy. I prodejce se nejspíš bude snažit vás přesvědčit, že pakety výbav za zvýhodněné ceny jsou neodolatelné. Některé komfortní, designové nebo bezpečnostní prvky se opravdu mohou hodit, u některých časem zjistíte, že je nevyužíváte… a některé vás mohou při provozu auta přijít pěkně draho.

V seriálu o výbavě, které je lepší se vyhnout, se v prvním díle věnujeme velkým kolům. Při výběru nového auta láká zaškrtnutí příslušné kolonky příplatkové výbavy s většími ráfky.

A to samé platí i při výběru ojetiny. Kdo by odolal, když v autobazaru stojí vedle sebe dva modely s identickou motorizací, ale jednomu to na ráfcích o větším rozměru mnohem více sluší? Jenže pozor. Velká kola totiž značně zvyšují provozní náklady a mají i další negativa. Vysvětlíme jaká.

Foto: Škoda Auto

Cenový rozdíl

Plus je třeba počítat s tím, že ne všechny pneuservisy umí přezout devatenáctky, a pokud ano, bývá cena za přezutí rozměrných disků často vyšší. Přímo u Škodovky, která nabízí ve svém e-shopu tzv. zimní komplety (disk + pro vůz určená pneu), je situace podobná. Sedmnáctka Triton se zimním pláštěm Pirelli Winter Sottozero stojí 7763 Kč, zatímco za zmiňovaný ráfek Supernova se zimním pláštěm Continental dáte u Škody 11 075 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy