Podle Lamborghini je to pohled do budoucnosti. Sián, což v boloňském nářečí znamená blesk, kombinuje atmosférický vidlicový dvanáctiválec o výkonu 577 kilowattů s 25kilowattovým elektromotorem.
Nízkonapěťový, 48V motůrek má odvážně tvarovanému supersportu pomoci při parkování a couvání. Důležitější ale je asistence při sešlápnutí plynu. Okamžitě dostupný točivý moment elektromotoru zlepšuje odezvu a drobná výkonová asistence znamená celkových 602 kilowattů, tedy 819 koní. Výsledkem je nejsilnější dvanáctiválec v historii značky se zuřícím býkem ve znaku.
Na hybridním systému by ani nebylo nic moc nového, podobný pomocný elektromotor dnes používá kdekdo. Novinkou v případě Lamborghini je ale to, že auto nemá Li-Ion baterii k ukládání elektrické energie. Místo toho používá superkondenzátor (také superkapacitor), tedy kondenzátor s řádově vyšší kapacitou než běžné elektrolytické kondenzátory.
Výhod je několik. Předně superkapacitor pojme stejné množství energie jako třikrát těžší baterie. Navzdory tomu, že je Sián hybrid, poměr hmotnosti a výkonu je lepší než u starších konvenčních dvanáctiválců. Může za to i rozsáhlé použití exotických lehkých materiálů. Auto zrychlí z nuly na sto za 2,8 vteřiny a jede až 350 kilometrů za hodinu.
Další předností je kromě vysoké výdrže i to, že se kondenzátor rychle vybije a nabije. Plnou zásobu energie tak podle Lamborghini máte mít k dispozici při každém zabrzdění a při akceleraci pak máte vždy dost šťávy na plnou pomoc elektromotoru. To má o deset procent zlepšit pružnost auta, a ve vyšších rychlostech dokonce ještě výrazněji: zrychlení ze 70 na 120 km/h zabere o 1,2 vteřiny, resp. 20 procent méně než u Aventadoru SVJ, který má "jen" 560kW dvanáctiválec.
Kromě intenzivnější akcelerace elektromotor také vyhlazuje změny převodů a zamezuje nepříjemnému cukání při řazení.
Kondenzátory používají ve svých KERS jednotkách i vozy Formule 1. Pro klasické elektromobily nebo plug-in hybridy se ale úplně nehodí. Mají nízkou energetickou hustotu a energii nedokážou dodávat po dlouhou dobu.
Sián vznikne jen v počtu 63 kusů a všechny jsou již prodané. O ceně výrobce snad raději ani nemluví. Novopečení majitelé si auta budou moci speciálně upravit ve spolupráci s designéry Lamborghini tak, aby vůz přesně odpovídal jejich osobnosti. "63 lidí na světě bude mít to privilegium nevlastnit jen nejrychlejší, ale i naprosto unikátní Lamborghini," říká šéf designu značky Mitja Borkert.
Kus, který vidíte na obrázcích, vznikl speciálně pro autosalon ve Frankfurtu a v jeho zelenozlaté barvě jsou kousky zlata. Uvnitř jsou pak díly vytištěné na 3D tiskárně.