První Ferrari do elektrozásuvky je na světě. SF90 Stradale má celkový výkon 1000 koní

Ferrari SF90 Stradale je novým vrcholným modelem v nabídce značky. Jedná se o plug-in hybrid.
Auto pohání přeplňovaný osmiválec a trojice elektromotorů. Celkový výkon je 1000 koní.
Nové pojetí palubní desky má řidiči ulehčit sledování provozu před autem. Poprvé jsou zde digitální budíky, touchpady na volantu a volič jízdních režimů připomínající otevřenou kulisu manuální převodovky ze starých Ferrari.
Celé pojetí interiéru má připomínat letadlo a obklopovat šoféra.
Kabina je posunuta dopředu, aby byla i designově zdůrazněna pozice motoru uprostřed vozu. Aerodynamici ladili i tvar litých disků.
Foto: Ferrari
Martin Přibyl Martin Přibyl
11. 6. 2019 13:52
Italská automobilka Ferrari zveřejnila fotografie a video své nové vlajkové lodi. Poprvé v historii se bude jednat o supersport s (jen) osmiválcovým motorem, ovšem také plug-in hybrid s třemi elektromotory navíc a celkovým výkonem 1000 koní.

Každé nové Ferrari je tradičně přehlídkou čísel, která jsou pro obyčejného řidiče jen těžko představitelná, a nové SF90 Stradale není žádnou výjimkou. Přeplňovaný osmiválec má výkon 780 koní a 800 Nm točivého momentu, trojice elektromotorů (jeden vzadu, dva vpředu) přidává dalších 220 koní. Celkový výkon je tak 1000 koní (tedy ekvivalent přibližně čtyř Octavií RS) a nové SF90 zvládne zrychlit z nuly na sto za 2,5 vteřiny, dvoustovkou upaluje za 6,7 vteřiny. Maximální rychlost je 340 kilometrů za hodinu.

GT-Ferrari SF90Stradale Hybid | Video: Ferrari

Nejen díky svému pohonnému ústrojí navíc novinka získává řadu prvenství. Předně se jedná o první plug-in hybrid v nabídce. Na jedno nabití sice díky 7,9kWh baterii ujede jen 25 kilometrů, i to se ale počítá, protože první hybrid z Maranella, v omezené sérii vyrobené dvanáctiválcové LaFerrari, nebyl oficiálně schopný provozu čistě na elektřinu.

V druhé řadě se jedná o první čtyřkolku Ferrari s motorem uprostřed. A také jde o vůbec první sériový vrcholný model značky, který používá místo dvanáctiválce přeplňovaný osmiválec. SF90 Stradale je také prvním Ferrari se světlomety LED Matrix se stálým neoslňujícím dálkovým světlem.

Elektromotory pochopitelně v SF90 Stradale nejsou kvůli ekologii a nízkým emisím, zmíněný dojezd na jedno nabití stačí jen pro pověstnou cestu pro rohlíky, ale kvůli výkonu a jízdním vlastnostem. Těm pomáhá možnost variabilního rozdělení točivého momentu mezi přední kola - to díky tomu, že každé z nich má na starosti jeden ze dvou elektromotorů.

Ferrari se chlubí, že zadní elektromotor MGUK, který je umístěný mezi motorem a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, vychází ze stejně označeného kinetického motorgenerátoru, který používají vozy formule 1.

Fanoušci královny motorsportu určitě ocení, že mezi volitelnými jízdními režimy najdou i "kvalifikační" mód, který umožní dostat z hybridu maximální výkon. Něco podobného používají i soutěžní monoposty, aby dosáhly nejlepšího možného umístění na startovním roštu.

Kvůli nutnosti uchladit výkonné pohonné ústrojí ladili inženýři aerodynamiku vozu. Speciálně navržené tvary vozu znamenají, že ho v rychlosti 250 km/h přitlačuje vzduch k asfaltu vahou dalších 340 kg, ale také to, že je možné uchladit vysoce výkonné pohonné ústrojí a baterii. Aerodynamicky tvarované jsou dokonce disky kol.

I s akumulátory se navíc podařilo udržet suchou hmotnost vozu na přijatelných 1570 kg. Tuhá karoserie je vyrobena z různých exotických materiálů, včetně karbonu a hliníkových slitin. 

O ceně a dostupnosti novinky Ferrari zatím nemluví. Na webu SF90stradale.com ale můžete již zažádat o rezervaci. Výrobce si totiž tradičně zákazníky u svých špičkových modelů vybírá.

Šťastní a dostatečně movití si pak ale budou moci objednat i odlehčenou verzi s označením Assetto Fiorano. Na váze ukáže ručička v jejím případě o 30 kg méně (bude mít více karbonových dílů nebo výfuk a pružiny z titanu) a účinnější karbonový zadní spoiler, který zajistí 390kilový přítlak v rychlosti 250 km/h.

 

Právě se děje

Další zprávy