Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Foto: Volkswagen

Co tedy vybrat?

Z hlediska dlouhodobých nákladů doporučujeme spíše skromnější verze 1.2 TSI a 1.6 TDI, s nimiž nejsou spojena žádná velká servisní rizika. Za úvahu stojí ještě základní provedení motoru 1.4 TSI, ale to v porovnání se silnější verzí 1.2 TSI nejede o tolik lépe.

Hledejte ale jen auta, která mají jasný původ. Ze zahraničí k nám často míří stočenky, které za sebou mají za tři roky už přes 150 000 km. Bohužel interiér Golfu i po čtvrt milionu kilometrů vypadá pořád tak dobře, že na první pohled úpravu tachometru o sto tisíc dolů nepoznáte. Česká auta s jasným původem ale budou drahá. Inu, vybírat se vyplatí opatrně.

 

Právě se děje

Další zprávy