Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Volkswagen Golf Alltrack potěší jízdními vlastnostmi na polních cestách.
Volkswagen Golf Alltrack potěší jízdními vlastnostmi na polních cestách. | Foto: Ondřej Běhal

V případě údržby nedělejte u Golfu žádné ústupky. Olej měňte vždy po roce nebo 15 000 km podle toho, co nastane dříve. Šestistupňový automat DSG a Haldex potřebují nový olej každých 60 000 km nebo tři roky. Pravidelně měňte také svíčky (ideálně po dvou letech) a nic nezkazíte tankováním kvalitního aditivovaného paliva. U dieselů se pak tolik nezanáší EGR ventil a benzínové motory by neměly trpět na zakarbonování. Obojí je důsledkem používání nekvalitního benzinu a opožděných výměn oleje.

 

Právě se děje

Další zprávy