Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Foto: Aktuálně.cz

Vlastně jediným obhajitelným důvodem pro koupi Golfu s motorem 2.0 TDI je spolehlivější šestistupňový dvouspojkový automat DSG. Jeho spojky jsou v oleji a za předpokladu, že ho každých 60 000 km vyměníte, tak vám převodovka vydrží. Sedmistupňové DSG se suchými spojkami montované k motorům s točivým momentem do 250 Nm je o poznání rizikovější.

Pokud jde o čtyřkolky, je otázkou, jestli opravdu nutně do Golfa takovou verzi potřebujete. Pro Haldex, tedy pohon 4×4, platí to samé, co jsme psali v přehledu v případě Octavie. V reálném světě stejně pojedete prakticky pořád s předním pohonem. Je jen na vás, jestli nutně potřebujete za jistotu během oněch čtrnácti dní v roce, kdy je hodně sněhu i v okolí Prahy, celoročně platit o litr horší spotřebou a dražším servisem.

 

Právě se děje

Další zprávy