Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Foto: Volkswagen

Zajímavý je i motor 1.4 TSI, raději ale hledejte kus vyrobený až ve druhé polovině roku 2014 nebo později. Měl by už mít dořešené počáteční problémy se spotřebou oleje. Motory 1.4 TSI a 1.5 TSI (na obrázku) v provedení s vypínáním poloviny válců jsou sice technicky zajímavé, ale jejich komplikovaná technika nepřináší ani žádné velké zlepšení v oblasti spotřeby. Ta byla nižší jen v laboratoři při emisních testech.

Verze o výkonu nad 90 kW už sice měly nezávislé zadní zavěšení, které na českých silnicích jezdí lépe, ale zase zase se s ním pojí riziko mnohem dražších oprav. Klasický podvozek základních verzí s vlečenou nápravou vzadu je dobře naladěný a hlavně levný na údržbu.

 

Právě se děje

Další zprávy