12. února dopoledne vyrazila z New Yorku šestice automobilů na dost možná nejtěžší závod v historii. Po neexistujících cestách a v těžkých povětrnostních podmínkách se vydala napříč USA nebo Ruskem až do Paříže. Ne všichni se dostali do cíle, a ti, kteří ano, museli překonat řadu nástrah. Připomeňte si závod s jedním pravděpodobně nepřekonatelným rekordem.
I během vánice
Chvíli existovala i snaha mezi závodníky domluvit se na nějaké taktice tak, aby bylo zdolání extrémně náročné cesty co nejjednodušší. Připomeňme, že posádky byly stále v USA, tady je například snímek z Buffala. Původní dohoda tak zněla, že se budou střídat ve vedení každých pět hodin. Jenomže zbývajících pět účastníků si brzy začalo bát, že každá hodina nebo den mohou znamenat celkové vítězství, a tak se týmový duch rychle vytratil a každý pokračoval "na vlastní triko".
Některé posádky se také po cestě rozhádaly. Například expert na arktické oblasti Nor Hans Hendrick Hansen byl zpočátku členem francouzské posádky ve voze De Dion. Jenomže se pohádal s Georgesem Bourcierem, který ho vyhodil, a Hansen se přidal k americké posádce ve voze Thomas Flyer.