Počet ojetin se stočeným tachometrem klesá. I tak je ale cinklá každá třetí

ČTK ČTK
10. 5. 2019 16:03
Podíl ojetých aut na českém trhu se stočeným tachometrem v prvním čtvrtletí klesl meziročně o zhruba sedm procentních bodů na 33 procent. Podíl aut se stočeným tachometrem začal klesat loni na podzim, kdy v říjnu vešla v platnost nová legislativa, díky které je možné udělit za stočení počitadla ujetých kilometrů pokutu ve výši až 500 000 korun, a navíc vozy se stočeným tachometrem neprojdou od října přes STK. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Mini

Vliv na snížení počtu stočených aut má nejen větší množství zánovních a mladých ojetin na trhu, ale rovněž skutečnost, že kupující ojetá auta čím dál více prověřují a zajímají se o jejich historii, a především o vývoj stavu tachometru. Počet dotazů na prověření vozu v systému Autotracer od Cebie stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o 76 procent na 768 494.

Podíl aut, která mají udávaný stav tachometru mezi 100 000 a 200 000 kilometry se meziročně snížil ze 47 na 42 procent. Naopak podíl vozidel, která najela více než 200 000 kilometrů, se zvýšil z 20 na 24 procent.

Průměrná hodnota udávaná na tachometru stagnovala na 158 372 kilometrů. Průměrné stáří prodávaných vozidel se pohybuje okolo 9,5 roku, tedy zhruba o necelý rok méně než před rokem, což lze vysvětlit velkým množstvím zánovních ojetin po ukončení leasingů, které zamířily již koncem loňského roku na trh.

 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy