Otestovali jsme modernizované Škody Rapid a Rapid Spaceback. Litrový tříválec jim ostudu nedělá

Eva Srpová Eva Srpová
11. 5. 2017 18:24
Škody Rapid a Rapid Spaceback jsou na trhu čtyři roky, nyní prošly modernizací. Vedle kosmetických vnějších změn je důležité to, že základní verze pohání nový motor o litrovém objemu. Projev nové motorizace boří předsudky.
Škoda Rapid prošla modernizací. Poznáte ji podle nových bi-xenonových světlometů, které jsou ale za příplatek. | Video: Škoda

Škoda Rapid je v Česku třetím nejprodávanějším autem, a to po Octavii a Fabii. Pro mladoboleslavskou automobilku jde o stěžejní vůz na celosvětových trzích. Prodává se od roku 2013, letos na jaře prochází výraznější proměnou.

Ta se dá zvenčí identifikovat podle pozměněné přídě s jiným nárazníkem, u vyšší výbav s chromovanou lištou mezi mlhovými světlomety a především podle světlometů. Ač v současnosti je u nových automobilů rozšířená technologie full-LED a Škoda ji integrovala do světel modelů Kodiaq i Karoq, Rapid je v tomto směru tak trochu pozadu. Vůz před faceliftem měl za příplatek xenonové světlomety, modernizovaný model má bixenony s výraznou LED páskou denního svícení.

V interiéru se toho také příliš neměnilo. Rapid je auto pro konzervativce, přestože se automobilka snaží, aby zaujal i mladší, a tak se tu najdou barevné lišty na palubní desce či ve výplních dveří. Podrobný test novot na modernizovaném Rapidu Spaceback si můžete prostudovat v testu publikovaném tady

Konstrukčně se na vozu neměnilo nic, podvozek zůstává beze změn a také rozměry nebo objem kufru jsou tedy stejné jako dříve. Rapid i Rapid Spaceback vyniká nad konkurencí podélnou prostorností, bohužel ale patří mezi nejužší auta ve své třídě. Tři lidé se do druhé řady vozu moc pohodlně neposadí. 

Potěšující je ale prostor v kufru, praktické detaily, jako jsou háčky na tašky, síťový program a jeho celková využitelnost.

Zásadnější změny se odehrály v nabídce motorů. Rapid stejně jako Fabia a dříve Octavia přišel o benzinový motor 1.2 TSI a byl nahrazen tříválcovou jednotkou 1.0 TSI. V případě Rapidu je v nabídce ve dvou výkonových variantách (70 a 81 kW). 

Rapid a Rapid Spaceback mají nový základní tříválcový motor a nové světlomety za příplatek.
Rapid a Rapid Spaceback mají nový základní tříválcový motor a nové světlomety za příplatek. | Foto: Škoda Auto

Záměrně jsme otestovali nejslabší verzi tříválce ve verzi Spaceback, protože mnoho zákazníků se dívá nedůvěřivě na základní motory, které lákají na "cenu od". Jde o motor, který roli základní verze přijímá velmi důstojně, má kultivovaný projev při klidném tempu, pod plynem už je ale dost hlučný.

Výkonově se řadí v porovnání s konkurencí do průměru, teprve v kopci je znát, že zkrátka nemá výkonovou rezervu. Je potřeba se s ním naučit rychle a správně řadit, pokud zapomenete na včasné podřazení před zatáčkou, důsledek své chyby pocítíte při následném průjezdu. Je zkrátka potřeba motor držet nad hranicí 2000 otáček, pak jede docela svižně.

Porovnali jsme Rapid Spaceback se základním motorem s modely Fiat Tipo a Kia cee´d. Podívejte se sem na důkladné srovnání výkonů základních motorů, úrovně výbav i rozměrů.

Nová Škoda Rapid | Video: Škoda Auto
 

Právě se děje

Další zprávy