Ojetina dražší než nové auto. Jako Ferrari jsou i Dacia Duster nebo elektrická Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 7. 2021 6:03
Že se Lamborghini, Ferrari nebo Porsche prodávají i jako ojetá mnohdy za cenu nového vozu, není až tak překvapivé. Stejně tak některé modely prémiových značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Existují ale i auta mainstreamových výrobců jako Dacia, Škoda nebo Suzuki, u nichž cena neklesá. Podívejte se na některé ojetiny, které stojí jako nová auta.
Foto: Škoda Auto

Škoda Citigo-e iV

Pro někoho překvapivě v této galerii najdete i elektromobil. Výroba Škody Citigo-e iV skončila loni v září, od té doby už první elektromobil české automobilky nový nekoupíte. Přestože by o auto mezi zákazníky zřejmě zájem byl. A to se odráží na cenách ojetých kousků, které stojí prakticky stejně jako úplně nové elektrické Citigo.

Připomeňme, že při uvedení na trh na podzim 2019 stál městský elektromobil 429 900 korun, následně podražil na 479 900 korun a naposledy od dubna minulého roku jej bylo možné pořídit za 499 900 korun. I tak šlo ale o jeden z nejlevnějších nových elektromobilů na českém trhu, vždyť takový Renault Zoe stál v základní verzi až o 200 tisíc korun více. A dostupný elektromobil na trhu chybí doposud, byť třeba Dacia Spring by tuto pozici s cenou od 449 900 korun mohla částečně zaplnit.

Každopádně auta jako zmíněné Zoe, Fiat 500e nebo Peugeot e-208 stojí momentálně v základní verzi přes 600 či dokonce 700 tisíc korun. A tak ceny ojetých elektrických městských škodovek nepadají. I rok a půl staré auto s nájezdem 12,5 tisíce kilometrů přijde na 439 900 korun, tedy na podobnou částku, jako když bylo Citigo-e iV nové. A nejdražší vozy s nájezdem pod deset tisíc kilometrů dokonce překonávají hranici půl milionu korun. Za prakticky nové auto s nájezdem 28 km pak dáte i 559 900 korun, čili o 60 tisíc korun více, než kolik stálo elektrické Citigo podle ceníku.

 

Právě se děje

Další zprávy