Na pár minut oráčem. Šéf VW Herbert Diess vyzkoušel elektrický traktor pro Afriku

Martin Přibyl Martin Přibyl
26. 7. 2021 11:48
Šéf Volkswagenu Herbert Diess se rád na sociálních sítích chlubí testovacími jízdami. Společně s Elonem Muskem vyzkoušel elektrický hatchback ID.3, ve stejném autě se vypravil i na dovolenou do Itálie. Tentokrát podle svých slov zavzpomínal na mládí a v bekovce usedl do prototypu traktoru.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess na traktoru | Video: Twitter/Herbert Diess

Elektrický traktor je prototypem, na němž koncern VW dělá společně s německou Společností pro mezinárodní spolupráci a Rwandskou univerzitou. Diess tvrdí, že při zkušební orbě, která je podle něj vždy kritickou činností, obstál.

Podle Herberta Diesse je elektrifikovaná zemědělská technika lepší pro rozvojové země i celý svět.
Podle Herberta Diesse je elektrifikovaná zemědělská technika lepší pro rozvojové země i celý svět. | Foto: Volkswagen

Prototyp traktoru má podle magazínu auto motor und sport výkon 27 koní a váží 2,2 tuny. Vyrobili ho v Německu, ale samotný návrh je především rwandskou záležitostí. Po dokončení vývoje by se stroj měl vyrábět přímo v Africe, již se prý počítá s tím, že současná 32kWh výměnná baterie bude nahrazena lithio-železo-fosfátovým akumulátorem, který je levnější a robustnější.

Elektrický traktor pro Afriku možná působí zvláštně, ale má mít svůj význam. Je součástí projektu zemědělského Gen.Farm, má jít o jakési styčné body, kde si afričtí zemědělci budou moci pronajmout elektrický traktor s vyškoleným řidičem, který jim pomůže s obděláním půdy.

Baterie se na styčném bodě mají nabíjet pomocí solárních panelů, a právě proto jsou i výměnné, aby je v traktoru stačilo přehodit a zemědělci mohli bez čekání vyrazit na pole. V rámci styčných bodů bude možné podobným způsobem pronajmout i jinou elektrickou zemědělskou mechanizaci.

Celý projekt má pomoci zvýšit produktivitu afrického zemědělství, kde je nadále celá řada činností prováděna ručně. Často prý ani ne proto, že by na místě chyběla potřebná technika, ale protože do ní není dostupné palivo. "Slunce je ale na místě dost," tvrdí Peter Wouda, šéfdesignér oddělení Volkswagen Group Innovation. Podle Herberta Diesse umožní elektrotraktor s výměnnými bateriemi a nabíjený solárními panely nakrmit obyvatele Afriky bezemisně.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy