Rušení pracovních míst se nejvíce dotkne pozic v managementu, marketingu a administrativě. O práci však přijdou i lidé ve výrobě.
Čína je největším trhem automobilky a také nejziskovějším. V posledních měsících zde prodej klesl o téměř 50 procent a Číňané jsou kvůli globálnímu obchodnímu napětí obezřetnější při nákupu nákladných položek, jako jsou právě auta. Také vztahy mezi JLR a prodejci v Číně nejsou nejlepší, protože prodejci požadují lepší podmínky a pobídky k prodeji, upozornila BBC.
JLR má také problémy kvůli poklesu zájmu spotřebitelů o vozy s naftovým motorem po emisním skandálu Volkswagenu. Až 90 procent automobilů firmy má naftový motor, i když společnost nyní silně investuje do nových elektrických a hybridních modelů.
Automobilka již v roce 2017 propustila 1000 agenturních zaměstnanců v jednom ze svých britských závodů a v posledním čtvrtletí loňského roku 1000 zaměstnanců v závodě v Castle Bromwich pracovalo jen tři dny v týdnu.
Právě továrna v Castle Bromwichi, kde se vyrábějí sedany Jaguar XE, XF a XJ, která zasáhl pokles poptávky po těchto typech vozů, by dokonce mohla být zcela uzavřena. Pro Brity se přitom jedná o jeden z ikonických průmyslových závodů: za druhé světové války se zde vyráběly legendární stíhačky Supermarine Spitfire, díky nimž ostrovní království vyhrálo leteckou bitvu o Británii.
Vraťme se však k problémům koncernu JLR. Ten totiž na druhé straně najímá nové zaměstnance v jiných zemích. V Číně od roku 2014 přijala 4000 zaměstnanců a v nově otevřené továrně na Slovensku, kam chce přesunout výrobu modelu Land Rover Discovery, chce najmout 3000 zaměstnanců.
JLR se v období duben až září propadla do ztráty 354 milionů liber. Do přelomu desetiletí hodlá zvýšit výrobu na jeden milion vozů ročně, za loňských 11 měsíců se však její výroba snížila o 4,4 procenta. Od roku 2008 vlastní JLR indická skupina Tata Motors.