O jaká auta nemají Češi zájem? Prohlédněte si největší propadáky, i tam dominují SUV

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 1. 2020 6:02
Zájem o nová auta v Česku loni klesl o 4,4 procenta na 249 915 prodaných kusů. Nejhorší výsledek od roku 2015 se projevil také u některých automobilek - Volkswagen spadl o více než 14 procent, Ford o více než 24 procent a třeba Nissan si připsal ztrátu téměř 70 procent. V následující galerii pak nenajdete značky, ale modely, u nichž byl propad prodejů nejvýraznější.

V následujícím přehledu najdete největší automobilové propadáky na českém trhu. Do přehledu jsme zařadili jen modely, kterých se loni nebo v roce 2018 prodalo alespoň sto kusů. Z žebříčku vypadla také auta, která se již na začátku loňského roku nevyráběla a neměla přímého nástupce (například Toyota Avensis nebo Kia Carens) a bylo je možné pořídit jen ze skladových zásob jednotlivých dealerů. U nich je propad prodejů více než logický.

Foto: Petr Bača

Mini: -61 %

Mini jako tří- nebo pětidveřový hatchback ztratil meziročně 60,53 procenta zákazníků. Z 342 kusů v roce 2018 tak bylo 135 kusů loni. Ostatně nedařilo se ani dalším příbuzným modelům - Cabrio spadlo o více než polovinu, Clubman o více než dvacet procent.

 

Právě se děje

Další zprávy