Český útok na indický automobilový trh. Takto bude vypadat tamní škodovácké SUV

Škoda Vision IN.
Foto: Škoda Auto
Martin Přibyl Martin Přibyl
9. 1. 2020 11:39
Indický automobilový trh by po tom čínském mohl být pro výrobce velkou příležitostí. Uspět je na něm ale velice těžké a koncernu VW se to zatím moc nedařilo. Tamní trh si žádá svébytné modely, upravené verze evropských trhů mu nevyhovují. Novou koncernovou strategii v druhé nejlidnatější zemi světa nově zastřešuje Škoda a její součástí budou i zcela nové škodovky.

Jejich první ochutnávkou bude studie malého SUV Škoda Vision IN, kterou česká značka představí na začátku února na výstavě Auto Expo 2020 v Dillí. Auto bude mít na délku 4,26 metru, velikostně by tedy mělo odpovídat evropské verzi modelu Kamiq.

Speciálně upravený ale bude technický základ - platforma MQB-A0-IN. Modulární stavebnice je navržena pro potřeby indického trhu a v budoucnu by ji měly využívat i další indické modely koncernových značek. V konceptu Vision IN bude použita vůbec poprvé.

Ač by se dalo čekat, že auto určené pro indické zákazníky s menší kupní silou, než mají ti v Evropě, bude laciné, studie působí podle prvních skic poměrně hodnotně. Interiéru vládne volně stojící dotykový displej nebo digitální přístrojový štít. Zajímavostí je krystalický prvek v jejím středu.

Interiér studie Škoda Vision IN.
Interiér studie Škoda Vision IN. | Foto: Škoda Auto

Atraktivně vypadá rovněž vnější design vozu s nízkými předními světlomety, výrazným difuzorem a světelným pásem mezi zadními odrazkami.

Škoda Auto řídí a koordinuje aktivity koncernových značek v Indii. V roce 2018 skupina VW oznámila, že v rámci projektu India 2.0 proinvestuje miliardu eur. Vision IN je prvním automobilovým výsledkem této investice.

 

Právě se děje

Další zprávy