Nový VW Golf dorazil do Čech. Nejlevnější stojí 411 900 Kč, nejžádanější je bílý benzinový hatchback

Jiří Kaloč
2. 3. 2017 15:05
Volkswagen začal v Česku oficiálně prodávat inovovanou verzi třetího nejprodávanějšího automobilu světa v roce 2016. Golf sedmé generace přichází s lehce oživeným designem, vylepšenou výbavou a novými motory. Vybrat by si měl každý, neboť rozpětí nabídky je až neuvěřitelně široké. Ceny jsou ovšem vyšší než u většiny konkurentů. Základem je varianta s litrovým benzínovým tříválcem ve výbavě Trendline za 411 900 Kč, na opačném konci nabídky najdete Golf R Variant s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 228 kW za 1 109 900 Kč.
Golf se na českém trhu nabízí ve třech výbavových stupních Trendline, Comfortline a Highline.
Golf se na českém trhu nabízí ve třech výbavových stupních Trendline, Comfortline a Highline. | Foto: Jiří Kaloč

Volkswagen Golf je po americkém Fordu řady F a japonské Toyotě Corolla třetím nejprodávanějším automobilem světa. V roce 2016 si německý kompakt vybralo celkem 991 414 zákazníků, bezmála polovina skončila v Evropě. 6452 z nich pak bylo zaregistrováno v České republice.

Zajímavé jsou priority českých zákazníků. U kombi Variant chtělo 45 procent zákazníků jako pohonnou jednotku turbodiesel, u hatchbacku to bylo jen 27 procent. Zvyšuje se i podíl samočinných převodovek. V roce 2016 ji u Golfu chtěla více než čtvrtina zákazníků. Nejoblíbenější barvou zůstává bílá. Zvolilo ji více než 25 procent kupců, druhou byla černá a třetí šedá metalíza.

Lze očekávat, že inovovaná verze potřeby a vkus českých zákazníků nezmění. Na vnějším designu ostatně zásadní změny nenajdete, interiér je však komfortnější a pro technofily mnohem přitažlivější. Na první pohled nový Golf poznáte podle upravené masky a světlometů. 

Pod kapotou se poprvé objevuje nová generace benzinových čtyřválců 1.5 TSI EVO, které vznikly evolucí motorů 1.4 TSI. V nabídce budou dva o výkonu 96 kW a 110 kW, ale v nabídci zatím i nadále zůstávají i starší "jednačtyřky" o výkonech 90 a 110 kW. Zmizely naopak starší čtyřválce 1.2 TSI/63 a 81 kW, které nahrazuje přeplňovaný tříválec 1.0 TSI/81 kW.

Interiér nejlépe vybavené verze Highline s LCD panelem místo palubních přístojů a středovým displejem o uhlopříčce 9,2 palce, který lze částečně ovládat gesty
Interiér nejlépe vybavené verze Highline s LCD panelem místo palubních přístojů a středovým displejem o uhlopříčce 9,2 palce, který lze částečně ovládat gesty | Foto: Volkswagen

Nabídka turbodieselů se oproti předchůdci nezměnila. Základem je vylepšený čtyřválec 1.6 TDI/85 kW, pro náročnější zákazníky je určen dvoulitr o výkonu 110 kW. Oba lze kombinovat s novým sedmistupňovým automatem DSG, silnější verzi lze objednat i s pohonem všech kol.

Golf se na českém trhu nabízí ve třech výbavových stupních Trendline, Comfortline a Highline. Ten základní Trendline je k dispozici pouze s tříválcem 1.0 TSI, stojí výše zmíněných 411 900 Kč a ve standardu má jen 15palcová ocelová kola, ale zase třeba samočinnou dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s barevným dotykovým displejem nebo kůží obšitý volant.

Porovnání s konkurenty

Srovnali jsme nejlevnější modernizovaný Volkswagen Golf s novou generací modelu Hyundai i 30 a Opelem Astra. Podívejte se zde.

Zdroj: Ondřej Běhal

O stupeň vyšší výbava Comfortline stojí o 46 tisíc korun více a s litrovým tříválcem přijde na 457 900 Kč. Za to dostanete již kola z lehké slitiny, multifunkční volant a tempomat. Vyšší výbava se liší i lepšími sedadly a loketními opěrkami vpředu i vzadu včetně otvoru pro přepravu dlouhých předmětů. S novým motorem 1.5 TSI EVO/96 kW přijde na 494 900 Kč.

Pokud potřebujete Golfa s pohonem všech kol, musíte jít do výbavy Highline, která je o 25 tisíc korun dražší. Čtyřkolka kombinovaná s turbodieselem 2.0 TDI stojí 668 900 Kč. Výbava je mimo jiné rozšířena o adaptivní tempomat a systém samočinného brzdění s rozpoznáváním chodců do rychlosti 30 km/h.

K výbavám Comfortline a Highline se nabízí ještě sportovní paket R-Line, které zahrnuje vnější i vnitřní "tuning", tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu nebo 17palcová kola z lehké slitiny. U výbavy Comfortline se za paket připlácí 25 tisíc korun, u Highline jen 10 tisíc korun.

Nabídka kombi Variant včetně outdoorové verze Alltrack s vyšší světlou výškou a ochrannými plastovými prvky karoserie se od hatchbacku až na pár detailů neliší, ceny jsou o 30 000 Kč vyšší. Golf Alltrack v nejlevnější verzi 2.0 TDI s pohonem všech kol a manuální převodovkou přijde na 742 900 Kč.

Speciální sportovní modely Golf GTI (od 692 900 Kč), Golf GTI Performance (od 745 900 Kč) a Golf R (od 989 900 Kč) jsou v základu třídveřové a mají pod kapotou různé výkonové verze motoru 2.0 TSI od 169 kW (GTI) přes 180 kW (GTI Performance) až po 228 kW (R). Jejich úspornější alternativu představuje Golf GTD (od 687 900 Kč) s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TDI/135 kW.

Verze GTD a R jsou k dispozici také v karoserii kombi s názvem Variant. V prvním případě si oproti třídveřovému hatchbacku připlatíte 50 tisíc korun (737 900 Kč), ve druhém pak dokonce 120 tisíc korun (1 109 900 Kč). Verze R Variant je tak vůbec nejdražším Golfem v nabídce.

Faceliftované varianty plug-in hybridu Golf GTE a elektromobilu e-Golf se na český trh dostanou až v průběhu jara, o tyto modelu je u nás ostatně minimální zájem. Kompletní ceníky, technická data, rozměry a výbavy nového Golfu najdete zde, podrobný test verze s motorem 1.5 TSI, který na Mallorce důkladně prověřila Eva Srpová, si můžete přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy