Na českém trhu s novými automobily se na začátku března objeví Honda Civic Tourer, automobil, který boří léta zavedenou pravdu. Totiž tu, že největší zavazadlový prostor v kombících spadajících do kategorie nižší střední třídy nabízí Škoda.
Honda Civic Tourer, jejíž nejlevnější provedení bude k mání za zaváděcí cenu 457 900 Kč, má kufr větší než obě karosářské varianty Škody Rapid, a dokonce s objemem 624 litrů o 14 litrů překonává i novou generaci octavie. Škoda má sice nadále v nabídce větší kombi - model Superb - ovšem to je vůz z jiné velikostní, a tedy i cenové úrovně. Navíc i superb má oficiální hodnotu objemu zavazadlového prostoru jen o devět litrů větší než honda.
Honda navíc škodovku díky technickým řešením zadní části vozu trumfuje i v dalších ohledech. Například zadní sedadla se skládají tak, aby jejich opěradla byla v naprosté rovině se dnem zavazadlového prostoru. Škodovka má v místě přechodu kufru v kabinu pro cestující schod.
Do auta se rovněž budou výborně nakládat těžká cestovní zavazadla i jiné předměty. Nakládací hrana je totiž rekordně nízko. Jen 56,5 centimetrů nad zemí.
Honda rekordních hodnot docílila díky několika trikům. Například tím, že palivová nádrž je místo v prostoru zadních sedaček umístěna už pod místy pro řidiče a předního spolujezdce. Honda také standardně nenabízí rezervní kolo a do litrového objemu kufru započítává i prostor, který je pod dnem běžného zavazadlového prostoru. Tento druhý "kufr" je skutečně velký. Jeho objem je 117 litrů a vejdou se do něho dvě standardizovaná letecká kabinová zavazadla.
Pokud si zájemce za příplatek objedná dojezdové rezervní kolo, velikost tohoto přídavného kufru se pochopitelně významně zmenší.
Podobně jako konkurence má honda ještě další přihrádku pod dnem zavazadlového prostoru. Do ní se ukládá nářadí, lepící sada a také je sem možno uložit roletu, která zakrývá pod úrovní oken pohled do prostoru kufru a také dělicí síť. Tou je možno oddělit prostor pro cestující od nákladového. Potěší i tvar kufru, díky němuž je ho možné opravdu téměř zcela využít. Nenašli jsme však háčky na zavěšení menších tašek.
Bez slabších motorů
Honda se profiluje jako sportovní značka. Zákazníkům tedy nebude nabízet žádnou levnou verzi se slabším motorem. Na výběr budou jen dva agregáty - benzinová osmnáctistovka s výkonem 142 koní a turbodiesel s výkonem 120 koní. Oba budou moci být spojeny buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s pětistupňovou automatickou. Manuální převodovka, kterou jsme při první krátké testovací jízdě zkoušeli, má velmi krátké dráhy a funguje precizně.
Interiér vpředu je shodný s pětidveřovým civicem. Ostatně z něj i technicky vychází. Stejný je rozvor, pouze se změnila délka za zadními koly. Celkově je tourer oproti hatchbacku o 22 centimetrů delší. Šířka i výška zůstaly shodné.
V základní výbavě vozu je šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná boční okénka, světla pro denní svícení z LED diod, kola z lehkých slitin a také podélné střešní nosiče.
Již druhý stupeň výbavy obsahuje automatickou klimatizaci a rádio a také tempomat s omezovačem rychlosti.
Začátek prodejů Honda naplánovala na první březnový den. Zaváděcí třicetitisícovou slevu chce ponechat v platnosti do konce března. Nejlevnější je varianta s benzinovým motorem, za dieselový agregát se připlácí 35 tisíc korun.















