Jak vás omezí povinný "omezovač" rychlosti? Evropské bezpečnostní asistenty pod lupou

Martin Přibyl Martin Přibyl
1. 4. 2019 6:01
Evropská unie není spokojena s tím, kolik lidí umírá každý rok na silnicích starého kontinentu. Pro rok 2022 by tedy ráda zavedla nové a povinné asistenční systémy a částečně i změnila proces homologace pro osobní auta. Řada nových předpisů a asistenčních systémů by měla do roku 2038 zachránit na 25 000 životů. Co to bude znamenat pro vás jako řidiče? Zaměříme se na jednotlivé systémy a vysvětlíme jejich funkci.

Při sestavování článku jsme vycházeli z původního návrhu Evropské komise a změn, které vznikly na popud vybraných europoslanců, kteří se nařízením zabývali. Jakmile bude známo konečné znění, přineseme rovněž finální informace o podobě asistenčních systémů.

Foto: ADAC

Nouzové brzdění a samočinné udržování v jízdním pruhu

V Evropě bude povinnou součástí i samočinný systém nouzového brzdění. V první fázi bude stačit, aby reagoval na jiná auta nebo stojící překážky, později bude muset zastavit i před chodcem nebo cyklistou. Kromě toho se budou auta muset být povinně vybavena i systémem samočinného udržování v jízdním pruhu.

Základní verze systému nouzového brzdění i udržování v jízdním pruhu je dnes prakticky základní výbavou ve všech typech aut, mohou za to opět nezávislé organizace Euro NCAP, která testuje bezpečnost aut. Standardně takové funkce nabízí třeba nová Kia Ceed a bude je mít i Škoda Scala. Nouzové brzdění, který reaguje i na chodce a cyklisty, se většinou dodává za příplatek.

 

Právě se děje

Další zprávy