Jak vás omezí povinný "omezovač" rychlosti? Evropské bezpečnostní asistenty pod lupou

Martin Přibyl Martin Přibyl
1. 4. 2019 6:01
Evropská unie není spokojena s tím, kolik lidí umírá každý rok na silnicích starého kontinentu. Pro rok 2022 by tedy ráda zavedla nové a povinné asistenční systémy a částečně i změnila proces homologace pro osobní auta. Řada nových předpisů a asistenčních systémů by měla do roku 2038 zachránit na 25 000 životů. Co to bude znamenat pro vás jako řidiče? Zaměříme se na jednotlivé systémy a vysvětlíme jejich funkci.

Při sestavování článku jsme vycházeli z původního návrhu Evropské komise a změn, které vznikly na popud vybraných europoslanců, kteří se nařízením zabývali. Jakmile bude známo konečné znění, přineseme rovněž finální informace o podobě asistenčních systémů.

Foto: Volvo

Monitorování pozornosti, ospalosti a rozptylování

Něco jako Emergency Assist ale EU ani nevyžaduje. V zásadě jsou navržené systémy dva: jeden by měl poznat, že jste unavení nebo se nevěnujete řízení právě pomocí vyhodnocení toho, jak řídíte. Druhý by pak měl jít o kousek dál a být schopný rozpoznat, že se tak děje proto, že třeba píšete za volantem SMS. Na rozdíl od nedávno představeného systému Volva, který má chování řidiče vyhodnocovat pomocí interiérových kamer a v případě potřeby dokonce auto zastavit, ale EU nepožaduje od systému žádný zásah do řízení, jen upozornění a varování řidiče.

Jak vás bude otravovat? Pokud se budete věnovat řízení a nebudete při řízení přetahovat spánek, pravděpodobně nijak.

 

Právě se děje

Další zprávy