Jan Matoušek
1. 3. 2018 16:50
V segmentu středně velkých SUV začíná být těsno. Před rokem do prodeje vtrhla Škoda Kodiaq, chvíli po ní následoval koncernový sourozenec Volkswagen Tiguan Allspace. Peugeot navíc z řady 5008 udělal čistokrevné SUV, byť bez pohonu všech kol. Letos bude ofenziva sportovně-užitkových vozidel této velikosti pokračovat – už za pár dnů si premiéru odbude dvojice Hyundai Santa Fe a Honda CR-V. Jaké mají přednosti a jak si stojí proti Škodě Kodiaq, se podívejte v následující grafice.
A co Kodiaq?
Škoda Kodiaq v nedávné době dostala příplatkový digitální přístrojový panel, při přechodu na nový modelový rok navíc nabídne také moderní motory 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TSI/140 kW. V současnosti nabízí mladoboleslavské SUV zážehové motory 1.4 TSI/110 kW s dvouspojkovým automatem DSG a 2.0 TSI/132 kW s dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Právě tyto jednotky oba zmíněné nové agregáty nahradí. Naftový motor 2.0 TDI je k dispozici s výkonem 110 nebo 140 kW. Slabší nabízí manuální nebo automatickou převodovku DSG, v obou případech s pohonem 4×4. Jen automat má také poháněná přední kola. Silnější motor je k dispozici jen s DSG a pohonem všech kol.
Na délku má Kodiaq 4697 mm, ze čehož 2791 mm zabírá rozvor náprav. Šířka vozu je 1882 mm, výška potom 1655 mm. Kufr pojme v pětimístné konfiguraci 650 l, maximální objem je 2065 l. Také škodovku je možné koupit s pěti nebo sedmi sedadly.
V ceníku vozu je zatím pět výbavových stupňů (brzy přibude šestý s označením Laurin & Klement), nejlevnější verzi s 1.4 TSI lze pořídit za 702 900 korun. Nejdražší ceníkový Kodiaq stojí 1 035 900 korun a jde o verzi 2.0 TDI/140 kW Sportline.