Nová krev proti Škodě Kodiaq. Hyundai ukázalo avantgardní Santa Fe, Honda konzervativní CR-V

Jan Matoušek Jan Matoušek
1. 3. 2018 16:50
V segmentu středně velkých SUV začíná být těsno. Před rokem do prodeje vtrhla Škoda Kodiaq, chvíli po ní následoval koncernový sourozenec Volkswagen Tiguan Allspace. Peugeot navíc z řady 5008 udělal čistokrevné SUV, byť bez pohonu všech kol. Letos bude ofenziva sportovně-užitkových vozidel této velikosti pokračovat – už za pár dnů si premiéru odbude dvojice Hyundai Santa Fe a Honda CR-V. Jaké mají přednosti a jak si stojí proti Škodě Kodiaq, se podívejte v následující grafice.
Foto: Hyundai

Hyundai se širokým výběrem motorů i asistentů

Santa Fe sází zatím na klasické spalovací pohonné jednotky. Ty bude ve většině případů pohánět nafta. Slabší dvoulitr CRDi má 110 nebo 134 kW a stejný točivý moment 397 Nm. Kombinovat půjde obě verze s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol, volitelný osmistupňový automat je k dispozici jen jako čtyřkolka. Vrcholem nabídky bude 2.2 CRDi o výkonu 144 kW s točivým momentem 436 Nm, který ruční i samočinné řazení kombinuje s pohonem jedné nebo obou náprav.

Alternativou bude benzinový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 136 kW s točivým momentem 241 Nm. Ten bude spojený se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Všechny zmíněné jednotky vyhoví od září platné normě Euro 6C. Mimo Evropu Hyundai nabídne Santa Fe také s přeplňovaným dvoulitrem T-GDI nebo atmosférickou jednotkou 3.5 MPI.

Samostatnou kapitolu pak tvoří bezpečnostní asistenty. Santa Fe tak nabízí třeba detekci osob i zvířat na zadních sedadlech ve chvíli, kdy řidič opustil vůz. Dále se ve výbavě objeví hlídání aut přijíždějících ze strany při couvání, sledování dopravy při otevírání zadních dveří, monitorování slepého úhlu, udržování v jízdním pruhu nebo přednárazový systém s detekcí chodců. Do prodeje vůz zamíří ve druhé polovině letošního roku.

 

Právě se děje

Další zprávy