Jan Matoušek
1. 3. 2018 16:50
V segmentu středně velkých SUV začíná být těsno. Před rokem do prodeje vtrhla Škoda Kodiaq, chvíli po ní následoval koncernový sourozenec Volkswagen Tiguan Allspace. Peugeot navíc z řady 5008 udělal čistokrevné SUV, byť bez pohonu všech kol. Letos bude ofenziva sportovně-užitkových vozidel této velikosti pokračovat – už za pár dnů si premiéru odbude dvojice Hyundai Santa Fe a Honda CR-V. Jaké mají přednosti a jak si stojí proti Škodě Kodiaq, se podívejte v následující grafice.
Honda bez dieselu
Honda CR-V v nové generaci přišla o naftové motory. Místo nich Japonci vsadili na hybridní ústrojí i-MMD, kombinující dvoulitrový zážehový motor se dvěma elektromotory. Místo klasické převodovky má celé řešení jeden fixní převod. Alternativou bude benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo. Ten bude dostupný se šestistupňovým ručním řazením i bezestupňovým automatem CVT. Obě motorizace mají ve standardu pohon předních kol, čtyřkolka bude za příplatek. S pohonem obou náprav pak bude mít benzinová verze světlost 208 mm, o 38 mm více než doposud. A právě model se zážehovým agregátem se dostane na trh jako první na podzim letošního roku. Na hybrid si zákazníci počkají až do začátku roku 2019.