Konkurent číslo 1: Mitsubishi ASX - od 449 000 Kč
Mezi nejdostupnější kompaktní SUV na českém trhu patří Mitsubishi ASX, které jednu dobu platilo za bestseller mezi všemi SUV a i dnes zůstává nejprodávanějším modelem své značky. Jeho nevýhodou je však to, že se nabízí už jen ze skladových zásob, takže nabídka může být relativně omezená. Přesto stojí za to japonský model s rumunským soupeřem porovnat.
Technické srovnání
|
Dacia Duster |
Mitsubishi ASX |
Rozměry (d/š/v) |
4341/1804/1693 mm |
4365/1770/1640 mm |
Rozvor náprav |
2673 mm |
2670 mm |
Kufr |
411-445/1444-1478 l (dle pohonu) |
488/1219 l |
Benzinové motory |
1.0 TCe (67 kW), 1.3 TCe (96/110 kW) |
2.0 MIVEC (110 kW) |
Naftové motory |
1.5 Blue dCi (84 kW) |
---------- |
Pohon na LPG |
1.0 TCe LPG (74 kW) |
2.0 MIVEC LPG (110 kW) |
Cena od |
284 900 Kč |
449 000 Kč |
Oba modely, byť je ASX starší než Duster, mají podobné vnější rozměry, Mitsubishi pak Dacii mírně překonává v zavazadlovém prostoru. Zcela rozdílně je pak vyplněn prostor pod kapotou - kde Rumuni sází výhradně na přeplňování a menší objem, má japonský zástupce atmosférický benzinový dvoulitr. Ten je jeho jedinou možností, na zájemci je jen volba manuálu nebo automatu CVT s pohonem předních kol, respektive automatu CVT se čtyřkolkou. Pro všechny verze pak tři diamanty nabízejí přestavbu na LPG za 37 900 korun.
Základní ceny obou aut jsou značně rozdílné, ale je potřeba si uvědomit, že vstupní Duster je holátko (ani druhá linie Essential výbavou úplně neoplývá), kdežto vstupní ASX má rádio či klimatizaci. Nakonec jsme proto porovnali ASX ve druhém stupni Invite s manuálem a pohonem předních kol za 484 850 korun a Duster Comfort s 1.3 TCe o výkonu 96 kW za 422 900 korun. Tyto dvě výbavy jsou si obsahem asi nejbližší.
Srovnání výbavy
|
Dacia Duster 1.3 TCe Comfort |
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC Invite |
Cena od |
422 900 Kč |
484 850 Kč |
Počet airbagů |
6 |
7 |
Nouzové brzdění |
N |
N |
Asistent pro jízdu v pruzích |
N |
N |
Sledování mrtvého úhlu |
+10 000 Kč (paket Multiview) |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Dotykový displej |
S - 8 palců |
N |
Rádio |
S |
S |
Volant |
umělá kůže + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vzadu |
Automatické stěrače |
N |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
vyhřívaná + elektricky nastavitelná |
Přední světla LED |
S - pouze potkávací |
S |
Mlhovky |
S |
S - LED |
Kola |
litá - 16 palců |
litá - 16 palců |
Jak je vidět v tabulce, levnější Duster má podle ceníku obdobnou výbavu jako dražší ASX. Už ve standardu vozí navíc dotykový displej rádia, také je možné si připlatit třeba za sledování mrtvého úhlu - to je u ASX součástí standardní výbavy až nejvyššího stupně (kde má Mitsubishi i asistent pro změnu jízdního pruhu a sledování dopravy za vozidlem, které do Dusteru nedostanete). Dacia pak má třeba i volitelný kamerový systém snímající okolí vozu, to Mitsubishi neumí. ASX má ale zase standardní třeba kolenní airbag řidiče nebo automatické stěrače, které Duster nenabídne ani za příplatek.