Původně už jsme měli podobu Enyaqu znát, protože datum premiéry bylo naplánováno na letošní jaro. Pak ale přišla pandemie koronaviru a vše se posunulo až na 1. září. Po odchodu škodováckého šéfa Bernharda Maiera z funkce tak pravděpodobně stržení plachty z Enyaqu připadne jako jedna z prvních povinností novému šéfovi značky. Zvolen by měl být v průběhu srpna.
V případě Enyaqu však již teď máme potvrzeno více informací, než co se týče Maierova nástupce. Škoda zatím zveřejnila fotky maskovaných prototypů, nyní přidala potemnělou siluetu. Vzhledově se ale dá tušit, že auto bude vycházet z designové studie Vision iV.
O autě také víme, že bude stejně jako hatchback Volkswagen ID.3 využívat koncernovou platformu MEB určenou speciálně pro elektrické vozy. Ta má baterie umístěné pod podlahou a účelně hospodaří s dostupným půdorysem. Enyaq je tak na délku kratší než Octavia, vnitřní prostor by ale měl odpovídat většímu Kodiaqu.
Škoda také dříve zveřejnila objem kufru, 585 litrů, a informace o nabízených verzích. Enyaq bude k dispozici ve variantách s pohonem předních a zadních kol (tedy s jedním nebo se dvěma elektromotory), s různými výkony elektromotorů (i jako RS) a kapacitami baterie, kdy s tou největší by měl na jedno nabití zvládnout ujet až 500 kilometrů.
Verze |
Pohon |
Výkon e-motoru |
Baterie |
Dojezd (předběžně) |
Enyaq iV 50 |
zadních kol |
109 kW |
55 kWh (čistých 52 kWh) |
až 340 km |
Enyaq iV 60 |
zadních kol |
132 kW |
62 kWh (58 kWh) |
až 390 km |
Enyaq iV 80 |
zadních kol |
150 kW |
82 kWh (77 kWh) |
až 500 km |
Enyaq iV 80X |
všech kol |
195 kW |
82 kWh (77 kWh) |
až 460 km |
Enyaq iV RS |
všech kol |
225 kW |
82 kWh (77 kWh) |
až 460 km |
Nabíjecí výkon by měl přitom dosáhnout až 125 kilowattů. Nabití z deseti na osmdesát procent by díky tomu mělo za správných podmínek a na správné nabíječce zabrat 40 minut.
Na trh by se Enyaq měl dostat začátkem příštího roku. První vozy budou v bohatě vybavené Founders Edition, v níž vznikne jen 1895 kusů, které mají připomínat letošní 125. výročí značky.
Jízdní záběry maskovaných prototypů Škody Enyaq: