Švýcaři vzali na zasněžený polygon dvě Mazdy 3 sedan s předním pohonem. Jednu obuli do letních pneumatik, které na přední nápravě vylepšili sněžnými řetězy, druhá nazula kvalitní zimní gumy.
Již od prvního testu se ale ukázalo, že letní pneumatika ani s řetězovou pomocí nedokáže na sněhu dorovnat kvality zimáků. Ani řetězy vpředu totiž Mazdě nezvládly zajistit lepší trakci, a tak zatímco na zimních pneumatikách zabralo zrychlení z nuly na 50 kilometrů za hodinu 7,7 vteřiny, letní gumy s řetězy potřebovaly 8,2.
Ještě horší jsou výsledky při brzdění. Při pokusu z 50 kilometrů za hodinu potřebovala Mazda na zimních pneumatikách 24 metrů, ta s řetězy zastavila až o deset metrů dále. Příčinou obojího může být i to, že se systémy ESP a ABS (ty jinak zlepšují trakci a zkracují brzdné dráhy) s řetězy "hádají", mají problém vyrovnat se s velkou přilnavostí vpředu a takřka nulovou vzadu.
A právě velice slabé boční vedení letních pneumatik na zadní nápravě si vybralo svou daň při simulaci průjezdu zatáčkou. Těžko zvladatelná Mazda s řetězy se roztočila, protože ji zadní náprava jednoduše nepodržela.
Ze stejného důvodu se mimochodem vždy doporučuje dávat při přezouvání lepší (méně sjeté) pneumatiky na zadní nápravu. Byť u předokolky přijdete o část trakce, nedočkáte se záludné nedotáčivosti, jakmile sjeté pneumatiky na vodě nebo sněhu přijdou o kontakt s vozovkou.
TCS také zdůrazňuje, že zimní pneumatiky mají v zimě své opodstatnění, i když zrovna není sníh. V teplotách okolo nuly je směs letních gum již tak tvrdá, že na mokru nedokáže poskytnout dostatečnou přilnavost. To zvládnou právě a jen zimní, případně celoroční pneumatiky se směsí o vyšším obsahu siliky.