Martin Přibyl
30. 11. 2018 8:55
Většina evropských států dnes již nějakým způsobem předepisuje použití zimních pneumatik. Pokud tak vyrazíte do zahraničí na letních, můžete si vykoledovat vysokou pokutu. V případě, že v Rakousku svou jízdou na nevhodných gumách ohrozíte ostatní uživatele, mohou vám policisté udělit pokutu ve výši až 25 000 korun. Země se liší i podle toho, co se považuje za zimní pneumatiku: v Německu například při kontrole neuspějete s některými celoročními nebo terénními plášti, které nenesou označení tzv. alpského symbolu (hory s vločkou). Jak se předpisy liší od těch českých? Podívejte se do našeho přehledu sousedních zemí a neoblíbenějších zimních destinací.
Německo
V Německu není použití zimních pneumatik omezeno časovým rozmezím, ale podmínkami panujícími na silnici - musí na ní ležet sníh nebo být zledovatělá. Rozdílem oproti sousedním státům je to, že v případě pneumatik vyrobených po prvním lednu 2018 nestačí jako všude jinde označení M+S, ale zimní pláště musí povinně nést tzv. alpský symbol (vločku v horském masivu). Výjimka pro starší pneu platí do 30. září 2024. Minimální povolená hloubka vzorku je stejná jako u letních plášťů: 1,6 milimetru. Autoklub ADAC nicméně doporučuje přinejmenším čtyři milimetry.
Pokuta je v Německu stanovena na 60 eur (1500 korun), pokud ale omezíte ostatní řidiče můžete počítat i s osmdesáti eury (dvěma tisíci korun).