Jan Matoušek
2. 3. 2020 6:02
Končící třetí Škoda Octavia Combi začíná v akční verzi 125 let pod půl milionem korun. Pod kapotou je přitom naftový motor, který je pro řadu značek i zákazníků u rodinného vozu stále velmi důležitý. Vypouští totiž méně emisí CO2 a spotřebuje méně paliva než benzin, lépe se tak vyrovnává s limity Evropské unie. Podívali jsme se proto, kolik stojí nejlevnější naftové verze konkurentů Octavie Combi.
Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI Smile - 479 990 Kč
Rozměry (d/š/v): 4702/1871/1510 mm
Rozvor: 2662 mm
Kufr: 540/1630 l
Výkon a točivý moment: 77 kW a 260 Nm
Převodovka: manuální šestistupňová
Spotřeba: 3,4-3,6 l / 100 km
Emise CO2: 90-94 g/km
Cena od: 479 990 Kč
Opel Astra Sports Tourer nedávno prošel modernizací a s novým tříválcovým turbodieselem se řadí mezi nejúspornější vozy své kategorie. Třebaže výkon 77 kW je o něco málo nižší než u konkurentů - stejně jako řada z nich ale Opel nabízí i silnější alternativu. Ačkoliv však kombi měří na délku přes 4,7 metru, jeho rozvor je kratší než třeba u Fordu Focus nebo Škody Octavia. Také kufr patří spíše k průměru.
Za akční cenou 479 990 korun, což je nejnižší ceníková cena naftové Astry ST, se ukrývá speciální výbava Smile. Ta se nabízí s omezeným počtem motorů a, podobně jako třeba verze 125 let u Octavie, nabízí za nižší cenu více výbavy. Hned na začátku se však může ukázat handicap Astry - v základu postrádá moderní elektronické pomocníky. Ti jsou k dispozici jen u standardních výbav - za i bez příplatku. Nechybí nicméně manuální klimatizace, rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, tempomat, multifunkční kožený volant s vyhříváním, vyhřívání předních sedaček, elektrické ovládání všech oken nebo 16palcová ocelová kola s kryty.