Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Newspress.co.uk

Austin Allegro

Původní cena 102 000 Kčs
Dnešní hodnota 80 000 Kč
Znehodnocení 22 000 korun

V provozovnách Mototechny bylo možné občas zaslechnout zhruba tento dialog: "Už máte Ladu 1600?" tázal se zákazník. "Nemáme žádnou Ladu, ale mohl bych vám nabídnout moderní britský Austin Allegro s pohonem předních kol," odtušil prodavač.

Nebyl to dokonalý automobil, na což čeští motoristé záhy přišli. Navíc byl předražený, a to i ve srovnání s anglickými vozy Ford Cortina, které se v nabídce Mototechny také objevovaly.

 

Právě se děje

Další zprávy