Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Newspress.co.uk

Austin Allegro

Současnou extrémně špatnou pověst si však Allegro úplně nezaslouží. Původně se ve své domovině prodávalo docela dobře. Jenže zatímco kdysi zastávali britští novináři k anglickým automobilům až devótně oslavný postoj, v tomto tisíciletí se mezi nimi stalo projevem "odvahy" rituálně urážet dílo předků.

Na mušce přitom mají zvláště model Austin Allegro, který bývá nazýván nejhorším autem všech dob, létajícím prasetem a symbolem všeho zla. Důsledkem dehonestující kampaně je i poměrně nízká hodnota na českém trhu. V Německu si inzerenti troufnou požadovat v přepočtu 100 až 170 tisíc korun, i to jsou však na poměry sousední země částky nevysoké.

 

Právě se děje

Další zprávy