Jan Matoušek
15. 6. 2021 6:02
Ford zveřejnil český ceník Mustangu Mach-E. S legendárním muscle carem má společné jméno a několik designových detailů, jinak je to ale zcela jiné auto. A tak najednou i Mustangu můžou zatápět Škoda, Hyundai nebo VW. Všechny tyto značky totiž, podobně jako Ford, nabízejí rodinné elektrické SUV. Jak si Mustang vede proti Enyaqu iV a dalším, se dozvíte v galerii.
Ford Mustang Mach-E vs. Kia EV6
Druhým korejským konkurentem Mustangu Mach-E je poněkud excentricky tvarovaná Kia EV6. Nabízí dost podobnou techniku jako Ioniq 5, proto nepřekvapí i podobné parametry a hodnocení, že Mustang Mach-E je dynamičtější a díky větší baterii dojede s pohonem zadních i všech kol dál než EV6. Ostatně její maximum je 510 km s větší baterii a pohonem zadních kol.
Cenově je to ale přesně naopak, a i když je Kia o kousek dražší než Hyundai, stále je levnější než Mustang. Ten začíná na 1,3 milionech korun, EV6 na 1 180 980 korunách. I s pohonem všech kol bude korejský model levnější než SUV s cválajícím mustangem ve znaku. Právě verze s pohonem všech kol jsme porovnali výbavově.
Porovnání výbavy
|
Ford Mustang Mach-E AWD |
Kia EV6 GT-Line AWD |
Cena od |
1 499 900 Kč |
1 481 980 Kč |
Počet airbagů |
9 |
8 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
+55 000 Kč (paket Tech) |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 15,5 palce |
S - 12,3 palce |
Rádio |
S |
S |
Navigace |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 10,2 palce |
S - 12,3 palce |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
S |
S |
Vyhřívání volantu |
S + multifunkční a kožený potah |
S + multifunkční a kožený potah |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu + elektrické nastavování |
S - vpředu + elektrické nastavování + vzadu |
Přední světla LED |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 20 palců |
Kia EV6 má sice hned osm airbagů, k centrálnímu mezi předními sedadly se přidává i kolenní pro řidiče, Mustang má ale devět vaků s dvojicí zadních bočních. Ve verzi s pohonem všech kol poráží Kia SUV s modrým oválem i vyhříváním sedadel vzadu nebo třeba průhledovým displejem s rozšířenou realitou, Ford má ale více asistenčních systémů, za které je potřeba u korejského modelu připlácet. Byť všechny pokryje jediný paket včetně kamerového sledování slepých úhlů nebo panoramatického kamerového systému. Výhodou EV6, kterou sdílí s Ioniqem 5, je fakt, že umí nabíjet elektrospotřebiče i jiné elektromobily výkonem až 3,6 kW. A to standardně.