Móda vozů SUV v Evropě sílí. Mohou za ni maminky, junioři i padesátníci ve vztahu

Ondřej Běhal
26. 5. 2016 19:56
Dubnový podíl poloterénních aut kategorie SUV na evropském trhu dosáhl 24 procent, což je nejvíce ze všech sledovaných typů aut. Podle výrobců zákazníci nejvíc oceňují jejich všestrannost. Podle Fordu jsou motorem popularity SUV matky, mladí lité kolem dvacítky a padesátníci. Peugeot vidí jako největší cílovou skupinu pro své modernizované malé SUV 2008 muže s rodinou nebo partnerkou.
Maminky mají pocit, že uvnitř SUV budou jejich děti v bezpečí.
Maminky mají pocit, že uvnitř SUV budou jejich děti v bezpečí. | Foto: Ford

Kategorie SUV se stala fenoménem evropského trhu. Letos poprvé se podle firmy JATO stala nejprodávanějším typem vozů. V dubnu dosáhl její podíl 24 procent a meziročně posílila o 22 procent. Metodika JATO je ale trochu nefér, neboť míchá členění aut podle velikosti (malé vozy, kompakty, střední třída) dohromady s typy karoserií aut všech možných velikostí (SUV, MPV, sportovní vozy). 

Přesto o budoucnosti SUV nikdo nepochybuje. Modelovou ofenzívu v této kategorii chystá Škoda, celý koncern Volkswagen, ale také Peugeot nebo Ford.

Jednotlivé značky se snaží přijít na kloub tomu, proč se právě SUV stala v Evropě takovým hitem. "Mnohým lidem dává SUV smysl, protože se jedná o všestranné řešení, podobně jako když chytrý telefon dokáže současně nahradit fotoaparát, hudební přehrávač a kapesní svítilnu," myslí si Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe.

Ještě před současnou vlnou zájmu o vozy SUV je některé automobilky označovaly jako crossovery neboli křížence. A snaží se u nich v menší či větší míře spojit hbitost hatchbacku, užitné vlastnosti kombíku, víceúčelový interiér MPV a robustnost terénních aut.

Zájemci o SUV se už dávno nerekrutují pouze z vášnivých lyžařů a vyznavačů outdoorových aktivit. Například podle Peugeotu budou mít o jeho modernizované malé SUV s označením 2008 (podrobný test čtěte zde) největší zájem muži s rodinou nebo partnerkou.

Ford si nechal zpracovat průzkum mezi pěti tisíci respondenty z různých evropských zemí a zjistil, že motorem růstu popularity SUV jsou matky malých dětí, mladí ve věku 17 až 24 let a padesátníci, kteří se cítí mladí duchem a vedou aktivní život.

Maminky oceňují zejména robustnost, pocit bezpečí a stylovost, mladí si myslí, že poloterénní auta jsou sexy a dělají dojem a starší řidiči upřednostňují vyšší polohu za volantem, terénní schopnosti a podporu aktivního životního stylu.

 

Právě se děje

Další zprávy