Za novým Volkswagenem Tiguan stojí i český manažer. Techniku SUV využijí dvě budoucí škodovky

Ondřej Běhal
22. 4. 2016 18:15
Nový Volkswagen Tiguan posiluje všestrannost, díky které jsou poloterénní auta kategorie SUV čím dál populárnější. Testovali jsme druhou generaci druhého nejpopulárnějšího rodinného SUV v Evropě s předstihem, na českém trhu se začne prodávat až od 13. května. Produktovým manažerem nového Tiguanu je Čech Václav Dědek. Technika novinky poslouží jako základ i pro dvě nové škodovky. Na její zkrácené platformě vyjede druhá generace modelu Yeti. Prodlouženou verzi využije pro změnu velké SUV pravděpodobně pojmenované Škoda Kodiaq.
Nový Volkswagen Tiguan zvládne i těžší terén. Musíte ale vybrat správnou verzi.
Nový Volkswagen Tiguan zvládne i těžší terén. Musíte ale vybrat správnou verzi. | Foto: Volkswagen

Volkswagen nástup popularity poloterénních vozů kategorie SUV kompaktních rozměrů zaspal. Svůj Tiguan uvedl na trh až v roce 2008, tedy v době, kdy už většina velkých značek podobná auta vyráběla. Přesto se novince podařilo vyšvihnout v evropském žebříčku na druhé místo hned za Nissan Qashqai. Jedním z důvodů byl i fakt, že auto nemělo žádné zásadní chyby.

Porovnání VW Tiguan s konkurenty

Volkswagen Tiguan druhé generace už zná české ceny. Zatím začínají na částce 735 900 korun za naftovou verzi 2.0 TDI/110 kW s pohonem předních kol a druhým stupněm výbavy Comfortline. Varianta s pohonem všech kol je jen o tři tisíce dražší, protože se dá pořídit i se základní výbavou Trendline. A právě tu jsme porovnali s podobně velkými SUV Hyundai Tucson a Nissan Qashqai - podívejte se zde.

Tuto strategii dotáhla k dokonalosti druhá generace Tiguanu, kterou jsme s předstihem testovali v Berlíně a okolí. Na českém trhu se začne prodávat až 13. května. I drobnosti, které se prvnímu Tiguanu vyčítaly, například plastový volant v nejnižší výbavě nebo fakticky pouze čtyřmístné obsazení dospělými osobami novinka napravila. Podrobnou recenzi druhé generace Volkswagenu Tiguan čtěte zde.

Přesto jsme vypátrali i mezigenerační zhoršení. Zamrzí například absence zajíždění sklápějících se sedadel druhé řady do podlahy, kterým předchůdce disponoval. Subjektivně líný nám připadal v Česku oblíbený naftový motor 2.0 TDI v základní výkonové verzi se 110 kW výkonu.

Přístrojová deska nejlépe vybavené verze nového Volkswagenu Tiguan.
Přístrojová deska nejlépe vybavené verze nového Volkswagenu Tiguan. | Foto: Volkswagen

Pokud bychom měli nový Tiguan charakterizovat jediným slovem, pak to bude "všestrannost". Auto má v sobě nejen geny teréňáků, víceúčelových aut kategorie MPV, ale také kombíků nebo hatchbacků. Proto může oslovit široké spektrum potenciálních zákazníků od rodin přes páry, živnostníky nebo firmy.

Kdo chce variantu vhodnou na zdolávání těžšího terénu, sáhne po pohonu všech kol a příplatkovém Offroad paketu se speciálně upravenými nárazníky nebo zakrytovaným motorem. Naopak příznivci SUV do městského provozu si mohou nechat podvozek snížit a sportovně přitvrdit. Existují i varianty s pohonem pouze přední nápravy.

Nový Volkswagen Tiguan.
Nový Volkswagen Tiguan. | Foto: Volkswagen

Zajímavé je, že jsme v rodokmenu Tiguanu objevili české stopy. Produktovým manažerem první generace byl Lubomír Antoš, stejnou funkci u novinky nyní zastává ve Wolfsburgu Václav Dědek. "Musím vzít v potaz argumenty a návrhy všech oddělení od designu přes výrobu po marketing a vytvořit kompromis, který bude vyhovovat všem," popsal Aktuálně.cz náplň své práce.

Další česká stopa vede k budoucím modelům Škody Auto. Na zkrácené platformě druhé generace Volkswagenu Tiguan se totiž bude vyrábět nová Škoda Yeti. A vnitřnosti prodlouženého a až sedmimístného Tiguanu, který přijede příští rok, využije nové velké SUV, které se zatím neoficiálně jmenuje Škoda Kodiaq.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 8 minutami

Bayern i v oslabení zvládl bundesligový zápas ve Fürthu a vyhrál 3:1

Fotbalisté Bayernu Mnichov porazili v předehrávce 6. kola německé ligy Fürth 3:1, přestože proti nováčkovi hráli takřka celý druhý poločas v oslabení. Po úvodní remíze vyhráli v sezoně páté utkání za sebou a vedou neúplnou tabulku o tři body před Wolfsburgem, který má sobotní zápas k dobru.

Skóre otevřel v 10. minutě Thomas Müller, po půlhodině hry zvýšil na 2:0 Joshua Kimmich. Tři minuty po začátku druhého poločasu ale dostal za ostrý faul červenou kartu Benjamin Pavard a bavorský tým se v deseti na výhru ještě hodně nadřel. Ve vyhrocené atmosféře dostal žlutou kartu v 64. minutě i trenér Bayernu Julian Nagelsmann.

Uklidnění úřadujícím šampionům přinesl v 68. minutě vlastní gól Sebastiana Griesbecka, po němž Bayern vedl už o tři branky. V závěru už jen zkorigoval stav přesnou hlavičkou Cedric Itten.

Aktualizováno před 36 minutami

Brabec vnímá po debatě o Turówě posun, příští týden se sejde s polským ministrem

Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) vnímá po pátečním jednání expertních týmů významný posun v některých bodech ohledně polského hnědouhelného dolu Turów. Příští týden, pravděpodobně v pondělí, bude jednat s polským protějškem Michalem Kurtykou, později opět zasednou i odborné týmy.  Polský prezident Duda ke sporu řekl v televizi, že se Polsko nemůže připravit o 7 procent energetického trhu a že vybízí k dialogu.

Podle Česka důl Turów u česko-polské hranice mimo jiné ohrožuje zásoby pitné vody v českých obcích. Soudní dvůr Evropské unie v pondělí uvalil na Polsko pokutu půl milionu eur denně (asi 12,7 mil. Kč) za neuposlechnutí předchozího soudního příkazu k přerušení těžby v dole.

Unijní soud už v květnu vydal na základě české žaloby předběžné rozhodnutí o zastavení těžby v dole. Polská vláda reagovala oznámením, že důl zavřít nehodlá, a stejné stanovisko zaujal také generální ředitel společnosti PGE, vlastníka dolu. Náhlé zastavení těžby by podle Polska ohrozilo energetickou bezpečnost země a tisíce pracovních míst. Soud následně vyměřil Polsku zmíněnou pokutu.

Polský ministr spravedlnosti Zbigniew Ziobro v pátek podle agentury PAP řekl, že Soudní dvůr Evropské unie neměl v dané etapě sporu o důl Turów právo uložit Polsku pokutu. Spor o Turów před unijním soudem ještě nedospěl k verdiktu. 

Brabec nechtěl být ohledně možné dohody konkrétní. "Dokud není domluveno všechno, není domluveno nic. Nicméně bylo několik bodů, které byly významně sporné celou dobu. Dnes po jednání vnímám posun v některých a uvidíme. Nechci konkretizovat," řekl v pátek. "Jsem rád, že se i po dnešním jednání přiblížil kompromis, který snad bude přijatelný pro obě strany, který snad budou umět schválit obě vlády," doplnil liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Zdroj: ČTK
Další zprávy