Peugeot radikálně překopal koncepci modelu 3008. Ve výbavě vozu bude nyní také elektrokoloběžka

Radek Pecák Radek Pecák
23. 5. 2016 14:02
Francouzská automobilka se lvem ve znaku se rozhodla model 3008 přeřadit ze segmentu rodinných velkoprostorových aut do kategorie vozů SUV. Pohon všech kol ovšem nadále nabízet nebude.
Nová generace se tváří, že má chuť vyrazit do terénu.
Nová generace se tváří, že má chuť vyrazit do terénu. | Foto: Peugeot

Zatímco první generace modelu 3008 měla poněkud neuchopitelný tvar karosérie, novinka se stejným označením naprosto jasně ukazuje na zařazení do segmentu SUV.

Peugeot odtajnil vzhled automobilu a současně i řadu technických dat. Z nich mimo jiné vyplývá, že v porovnání s předchůdcem je vůz o osm centimetrů delší, a pro zaparkování tedy bude potřebovat prostor o kousek větší, než je jeho podélný rozměr 445 centimetrů.

Delší je rozvor, a tudíž prostor pro cestující, více místa se nabízí i pro zavazadla. Konkrétně místo dřívějších 432 litrů nyní 520 litrů.

Foto: Peugeot

Přestože auto narostlo, jeho hmotnost je o metrický cent lehčí. Konstruktéři použili více vysokopevnostních ocelí, a také na řadu dílů hliník.

Pod kapotou se ocitnou benzinové motory s kubaturou 1,2 a 1,6 litru. Jejich výkony sahají od 130 do 165 koní. Dieselové agregáty mají zdvihový objem válců buď 1,6, nebo 2 litry. Nabízí se ve výkonovém rozpětí 100-180 koňských sil.

Přestože motor bude vždy roztáčet pouze přední kola, Peugeot ho díky elektronickému systému hlídání prokluzu doporučuje i k využívání v lehčím terénu. Ostatně, světlá výška je solidní. Činí 22 centimetrů.

Foto: Peugeot

Zajímavým prvkem výbavy nového vozu budou moci být buď elektrokoloběžka, nebo elektrokolo.

Oba tyto dopravní prostředky budou mít vyhrazeno místo v zavazadlovém prostoru a je tam připraven i konektor pro dobíjení jejich baterií.

Přesný termín zahájení prodejů vozu ani ceny zatím Peugeot neoznámil. 

Zatím se prodává ještě první generace, jejíž podrobný test najdete zde

 

Právě se děje

Další zprávy