První svezení s Audi SQ7: Naftová raketa se třemi turby uhání stovkou za 4,8 sekundy

Petr Šikl
12. 5. 2016 13:02
Trojitě přeplňovaný čtyřlitrový vznětový osmiválec, osmistupňový automat, adaptivní tlumiče, elektromechanická stabilizace náklonu, pohon všech kol se sportovním diferenciálem, keramické brzdy, natáčecí zadní náprava, lehká konstrukce a luxusní interiér. To je nové SUV od Audi.
SQ7 vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.
SQ7 vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. | Foto: Audi

Velká SUV staví kdekdo. Skloubit rychlost, prostornost, úspornost a kvalitu se však nedaří každému. Audi vzalo povedenou Q7 a celou ji přepracovalo. V Německu pod kapotu nacpali dvojitě přeplňovaný osmiválec TDI, kterému navíc pomáhá v nízkých otáčkách a při akceleraci elektricky poháněné dmychadlo EAV. Díky němu je reakce motoru okamžitá a SQ7 vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Řidič má k dispozici 435 koní a točivý moment 900 N.m v rozmezí 1000 – 3250 ot./min. A to je velmi příjemné.

S tímto audi nebudete chtít vykružovat okresky či se loudat v kolonách. Díky poskytované dynamice budete chtít lítat po německých dálnicích a sledovat ve zpětných zrcátkách udivené pohledy ostatních řidičů. SQ7 vyniká ve zkracování dojezdových vzdáleností, na hladkém povrchu neuvěřitelně maskuje aktuální rychlost a dává zapomenout na běžné starosti.

S Audi SQ7 se velmi snadno předjíždí. Stačí sešlápnout plynový pedál k podlaze, osmiválec se probudí z letargického převalování, převodovka podřadí klidně o tři čtyři kvalty a následuje raketový start. Přísun výkonu je díky elektrickému dmychadlu okamžitý, posádka je příjemně zatlačena do sedadel a ručička rychloměru letí zběsilým tempem k trojciferným číslicím.

Impozantní akcelerace je návyková a v doprovodu poctivého zvuku budete toužit po opakovaném pocitu výjimečnosti. SQ7 dokáže v přímce uhánět rychle jako některá sportovní auta a zároveň poskytovat dostatečný cestovní komfort. Samotné odhlučnění je na skvělé úrovni. Na palubě panuje i při vysokých rychlostech ticho.

Povedený interiér rozmazluje posádku a poskytuje celou řadu bezpečnostních i technických asistentů a různých systémů. Nechybí tak sportovní sedadla, exkluzivní detaily, přístrojová kaplička virtual cockpit s 12,3“ displejem, systém MMI na středovém panelu nebo příkladná ergonomie. Samozřejmostí je pak výkonný a čistě hrající audiosystém Bang a Olufsen. V Ingolstadtu vynikají uměním sladit různé materiály a skloubit použité dekory. Jediné, co bych dokázal SQ7 vytknout, jsou sedáky předních sedadel, které nelze prodlužovat, což zamrzí zejména při delších cestách.

Největší SUV německé automobilky je výkladní skříní nejnovějších technologií. Budíky vystřídal virtuální kokpit, vše se ovládá elektricky. Natáčecí zadní náprava umožňuje výborné manévrování v garažíc
Největší SUV německé automobilky je výkladní skříní nejnovějších technologií. Budíky vystřídal virtuální kokpit, vše se ovládá elektricky. Natáčecí zadní náprava umožňuje výborné manévrování v garažíc | Video: Jan Markovič

Audi SQ7 je vysoce postaveným manažerem, který je galantní a nosí jen ty nejvybranější obleky. Na požádání dokáže oblek vyměnit za šmrncovní sportovní úbor a zvítězit v každém sprintu.

Osmiválcová konkurence se smrskla postupem času pouze na Range Rover Sport SDV8 nebo Porsche Cayenne S Diesel. Pokud tedy toužíte po luxusním SUV, které se nebojí rychlosti a poskytuje až aristokraticky zbytečný osmiválec, upíši se vlastní krví, že se jedná o tu nejlepší možnou volbu.

K pořádnému automobilu patří pořádný motor. A přesně takové je Audi SQ7. Výjimečné, rychlé a skvostné. Až by se chtělo říci zbytečné. Jenže právě v tom je jeho kouzlo. Čtyřlitrový osmiválec TDI zaručuje naprostou nadvládu nad vším, co se dosud v kategorii dieselových SUV objevilo. Tak proč si život neužít?

Podrobnou recenzi Audi Q7 najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy