Měření rychlosti na dálnici D4 bude nakonec méně. Úseky se budou denně měnit

Kolik je tu kamer a kdy budou měřit rychlost? Soukromá dálnice D4 vyvolává otázky
Na dálnici D4 bude provoz monitorovat 195 kamer. Na osmi místech v každém směru budou radary měřit rychlost.
O tom budou informovat tabule.
Kamery jsou všude. Při míjení jedné řidič může zpravidla vidět hned další na obzoru.
Kamery jsou tu instalované zhruba po každém půl kilometru. Zobrazit 19 fotografií
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
před 3 hodinami
Ministerstvo dopravy reaguje na kritiku plánovaných osmi úseků měření rychlosti v každém směru na čerstvě dokončené dálnici D4 z Příbrami do Písku.

Celkem 195 kamer bude sledovat provoz na soukromé dálnici D4, v plánu bylo, že budou využity i na měření rychlosti. Na 32 kilometrech nově otevírané dálnice postavené prostřednictvím soukromého projektu mezi Příbramí a Pískem se měla původně sledovat rychlost na osmi úsecích v každém směru.

Nakonec ale ministerstvo dopravy v pátek v tiskové zprávě informovalo, že úsekové měření bude vždy pouze na dvou místech zároveň.

"Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy a délky měření odpovídají mezikřižovatkovým vzdálenostem. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat," říká ministr dopravy Martin Kupka.

Nejdelší měřený úsek má být o délce 3350 metrů, nejkratší v délce pouze 640 metrů. Na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí a budou tedy vědět, které kamery aktuálně monitorují, zda motoristé nepřekračují povolenou rychlost.

O nastavení režimu měření a snížení počtu měřených úseků na D4 jednal ministr dopravy s policií a obcemi Příbram a Písek, které budou vyřizovat pokuty za překročení povolené rychlosti. Ty přitom před časem informovaly, že už se na zvýšenou agendu připravují nabíráním zaměstnanců a očekávají, že ročně díky tomu vyberou desítky milionů korun.

Úsekové měření rychlosti na dálnicích v Česku není úplně běžné, nachází se například v tunelech na Pražském okruhu, na dálnicích D1, D5 nebo na D8.

"Smyslem je zklidnění dopravy v měřených úsecích, což přispívá k bezpečnosti silničního provozu. Navíc je zaměřeno především na ty, kteří vědomě a významněji překračují povolenou rychlost a ohrožují tím ostatní," připomíná rezort dopravy.

 

Právě se děje

Další zprávy