Celkem 195 kamer bude sledovat provoz na soukromé dálnici D4, v plánu bylo, že budou využity i na měření rychlosti. Na 32 kilometrech nově otevírané dálnice postavené prostřednictvím soukromého projektu mezi Příbramí a Pískem se měla původně sledovat rychlost na osmi úsecích v každém směru.
Nakonec ale ministerstvo dopravy v pátek v tiskové zprávě informovalo, že úsekové měření bude vždy pouze na dvou místech zároveň.
"Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy a délky měření odpovídají mezikřižovatkovým vzdálenostem. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat," říká ministr dopravy Martin Kupka.
Nejdelší měřený úsek má být o délce 3350 metrů, nejkratší v délce pouze 640 metrů. Na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí a budou tedy vědět, které kamery aktuálně monitorují, zda motoristé nepřekračují povolenou rychlost.
O nastavení režimu měření a snížení počtu měřených úseků na D4 jednal ministr dopravy s policií a obcemi Příbram a Písek, které budou vyřizovat pokuty za překročení povolené rychlosti. Ty přitom před časem informovaly, že už se na zvýšenou agendu připravují nabíráním zaměstnanců a očekávají, že ročně díky tomu vyberou desítky milionů korun.
Úsekové měření rychlosti na dálnicích v Česku není úplně běžné, nachází se například v tunelech na Pražském okruhu, na dálnicích D1, D5 nebo na D8.
"Smyslem je zklidnění dopravy v měřených úsecích, což přispívá k bezpečnosti silničního provozu. Navíc je zaměřeno především na ty, kteří vědomě a významněji překračují povolenou rychlost a ohrožují tím ostatní," připomíná rezort dopravy.