Jsou malá SUV jen nafouklými hatchbacky za vyšší cenu? V Česku jich přibývá, často nahrazují MPV

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2017 7:08
Segment malých SUV nabývá v posledních měsících na důležitosti. Automobilky totiž "nafouklými modely" velikosti Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza nahrazují oblíbená malá MPV, v případě Peugeotu 2008 či Seatu Arona dokonce kombi. Většina značek v této části trhu vidí obrovský prodejní potenciál, proto se představují stále nové a nové modely. V následující grafice najdete přehled malých SUV, která jsou v současnosti dostupná na českém trhu. Na konci je pak prostor věnovaný modelům, jejichž podobu už známe, český ceník se však teprve připravuje. Zatímco ještě nedávno by grafika obsahovala sotva pár modelů, dnes se již blíží patnácti a určitě na tomto čísle v následujících měsících neskončí.

Na kompletní přehled všech verzí aktuálně dostupných malých SUV na českém trhu se podívejte zde.

Seat Arona

Dalším nováčkem je Seat Arona, který navíc v následujících letech dostane sourozence od Volkswagenu (T-Cross) a Škody (zatím bez jména). Vůz stojí na platformě MQB A0 a již na první pohled je patrné, že vychází z hatchbacku Ibiza. V nové generaci již malý model nemá praktické kombi, to nahradila právě Arona. Na českém trhu je zatím Arona dostupná výhradně s přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI o výkonu 70 nebo 85 kW. Silnější má alternativně dvouspojkový automat DSG. V budoucnu přijdou na trh také zážehová 1.5 TSI o výkonu 110 kW, turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 70 nebo 85 kW a konečně verze 1.0 TGI s výkonem 66 kW, která spaluje CNG. S pohonem všech kol se však nepočítá. Dle českého konfigurátoru bude Arona dostupná zatím ve třech výbavách s cenami od 365 900 do 457 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy