Jsou malá SUV jen nafouklými hatchbacky za vyšší cenu? V Česku jich přibývá, často nahrazují MPV

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2017 7:08
Segment malých SUV nabývá v posledních měsících na důležitosti. Automobilky totiž "nafouklými modely" velikosti Fordu Fiesta nebo Seatu Ibiza nahrazují oblíbená malá MPV, v případě Peugeotu 2008 či Seatu Arona dokonce kombi. Většina značek v této části trhu vidí obrovský prodejní potenciál, proto se představují stále nové a nové modely. V následující grafice najdete přehled malých SUV, která jsou v současnosti dostupná na českém trhu. Na konci je pak prostor věnovaný modelům, jejichž podobu už známe, český ceník se však teprve připravuje. Zatímco ještě nedávno by grafika obsahovala sotva pár modelů, dnes se již blíží patnácti a určitě na tomto čísle v následujících měsících neskončí.

Na kompletní přehled všech verzí aktuálně dostupných malých SUV na českém trhu se podívejte zde.

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis je pravděpodobně největším exotem tohoto přehledu. Nejde totiž ani o malé SUV, nýbrž mini SUV. Vůz na délku měří jen 3,7 metru, ohromuje však prostorem. S posuvnou zadní lavicí od prostředního stupně výbavy se přidává také nečekaná variabilita. K dispozici je pouze zážehová dvanáctistovka o výkonu 66 kW. Tu značka kombinuje s pohonem předních nebo všech kol. Čtyřkolka se základní cenou 318 900 korun je mimochodem nejlevnějším modelem s pohonem všech kol na českém trhu. Ignis s pohonem přední nápravy startuje na 240 900 korunách, nejdražší model i s pohonem 4×4 vyjde na 362 900 korun. Na výběr jsou tři výbavové stupně, a jak je u Suzuki zvykem, prakticky neexistují příplatkové položky. Proto jsou jednotlivé stupně bohatě vybavené.

 

Právě se děje

Další zprávy