Levný německý Enyaq z druhé ruky? Za tři roky jich budou v Česku plné bazary

Levný německý Enyaq z druhé ruky? Za tři roky jich budou v Česku plné bazary
Říjnovému žebříčku nejprodávanějších firemních aut v Německu kraluje Škoda Octavia s 2769 prodanými kusy.
Druhým v pořadí je Volkswagen Passat s 2659 kusy.
Bronzovou příčku obsadila Škoda Enyaq, za jediný měsíc si ji v Německu pořídilo 2769 firemních zákazníků.
Čtvrtý Volkswagen Golf a 2321 prodaných aut. Zobrazit 10 fotografií
Foto: Škoda Auto
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
15. 11. 2024 5:43
Největší plně elektrická škodovka sice nedávno stlačila cenu k 900 tisíc korunám, jako mladá ojetina však bude patrně ještě levnější. A jak ukazuje nový žebříček nejprodávanějších firemních aut v Německu, na trhu by jich měl být dostatek.

Stejně jako v Česku, i u našich západních sousedů tvoří podstatnou část nákupu nových aut firmy. Ty se jich následně zbavují po dvou až třech letech provozu, kdy mají najeto něco přes 100 tisíc kilometrů. Takové vozy pak zpravidla putují do velkých německých bazarů, které se zaměřují na jejich přeprodej menším obchodníkům s ojetinami. Mezi nimi nechybí ani ti z Česka, ostatně zhruba každé páté auto jezdící po tuzemských silnicích má svůj původ právě v Německu.

Tamnímu žebříčku fleetových aut dlouhá léta neochvějně kraloval Volkswagen Passat, jeho pozice však poslední dobou slábne. Dokazují to i nové údaje za měsíc říjen, kdy Passat z prvního místa sesadila o třídu menší Škoda Octavia.

Největším překvapením je ale třetí místo pro bateriovou Škodu Enyaq. Ta je spolu s Volkswagenem ID.7 jediným zástupcem čistě elektrických aut v první desítce. Volkswagen ale skončil až na osmém místě s polovičními čísly, než jaké pro sebe dokázal uzmout právě Enyaq.

První desítku nejprodávanějších firemních vozů uzavírá ještě Škoda Kodiaq, česká automobilka je tak v žebříčku druhou nejúspěšnější značkou - hned po Volkswagenu, který v něm má čtyři zástupce.

Oborový časopis Automobilwoche míní, že říjen konečně prolomil v Německu ledy, které v posledním roce svítaly trh s elektromobily: "Zájem o čisté elektromobily stoupl o 75 procent na 15 tisíc vozů. Platí ale, že loni byla poptávka po ukončení státních dotací velmi nízká. V současnosti už je ale znovu každé páté auto čistým elektromobilem," píše list.

V Německu se daří také plug-in hybridům. Ty přidaly v říjnu oproti loňsku 35 procent, celkem se jich prodalo 10 200. "Dohromady mají bateriové a plug-in hybridní vozy na trhu třetinový podíl," říká Julian Litzinger, analytik společnosti Dataforce, která přesná čísla prodejů spočítala.

Zatímco bateriové a plug-in hybridní modely hlásí v Německu masivní přírůstky, vozy se spalovacím motorem naopak ztrácejí. "Benzinová a naftová auta se propadla o téměř shodných devět procent. Celkový pokles těchto dvou druhů paliv byl tak výrazný, že dohromady ztratily jedenáctiprocentní podíl na trhu," uzavírá Automobilwoche.

Desítku nejprodávanějších firemních aut v Německu si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

 

Právě se děje

Další zprávy