Martin Přibyl
31. 12. 2021 8:12
Nedostatek čipů, ještě tvrdší tlak na elektromobilitu, na konci roku personální změny ve vedení koncernu VW, které se přímo dotknou i domácí Škody, ale také monopost F1 na Karlově mostě a definitivní konec nalepovacích dálničních známek. Přinášíme přehled událostí, které v roce 2021 hýbaly automobilovým světem.
V Mnichově vyzkoušeli nový formát autosalonu
Uspořádat autosalon v době pandemie koronaviru, kdy se navíc část veřejnosti odvrací od automobilů, není jen tak. Ženevský autosalon se nekonal ani letos, vrátit by se měl příští rok za pomoci katarských investorů. Nejvýznamnějším podnikem takového typu v Evropě se tak stal německý autosalon IAA, který se přestěhoval z Frankfurtu nad Mohanem do Mnichova.
V bavorské metropoli vyzkoušeli autosalon pojmout po novu jako výstavu mobility. Nevystavovalo se jen v halách, ale i v centru města, aby se autosalon dostal blíže k lidem, kteří si mohli některé vozy i na speciální dráze vyzkoušet. Kromě automobilů se pak na stáních objevila i kola. Většina autonovinek pak byla elektrických. Volkswagen představil koncept městského elektromobilu ID.Life, Mercedes elektro sedan EQE, Renault elektrický Megane E-Tech a Dacia praktické kombi/MPV Jogger.