Konkurent číslo 1: Škoda Karoq - od 638 900 Kč
Ačkoliv první auta se k zákazníkům dostanou až na jaře, objednávat omlazenou Škodu Karoq je možné už teď, a protože jde dlouhodobě o nejpopulárnější kompaktní SUV v Česku, pak je to také hlavní rival páté generace Kie Sportage.
Jak vyplývá i z tabulky, korejský model je větší než ten český. Má nejen delší rozvor náprav, ale i větší kufr. A to dokonce i ve verzi s nejnižším objemem, což je ta s mildhybridním naftovým agregátem. Škoda má výhodu v příplatkových sedadlech VarioFlex, která jsou samostatná, lze je libovolně posouvat nebo z vozu úplně vyndat. Podle stupně výbavy však stojí toto řešení 20 nebo 30 tisíc korun.
Technické srovnání
|
Kia Sportage |
Škoda Karoq |
Rozměry (d/š/v) |
4515/1865/1650 mm |
4390/1841/1603 mm |
Rozvor náprav |
2680 mm |
2638 mm; 2630 mm (4×4) |
Kufr (podle verze) |
526-591/1715-1780 l |
521/1630 l; 479-588/1810 l (VarioFlex) |
Benzinové motory |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) |
Naftové motory |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
2.0 TDI (85/110 kW) |
Hybrid |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
---------- |
Plug-in hybrid |
1.6 T-GDI PHEV (195 kW) |
---------- |
Pohon 4×4 |
Ano - 1.6 T-GDI MHEV, 1.6 CRDI MHEV, 1.6 T-GDI HEV, 1.6 T-GDI PHEV |
Ano - 2.0 TSI, 2.0 TDI / 110 kW |
Cena od |
599 980 Kč |
638 900 Kč |
Nabídkou motorů Kia nad Škodou trumfuje. Nabízí totiž jak hybridní, tak plug-in hybridní verzi. Model s okřídleným šípem přitom v žádné z variant nenabízí byť jen základní elektrifikaci. Pohon všech kol však umí oba modely nabídnout jak k benzinové, tak i naftové variantě s přibližně podobným výkonem. Automat je u obou aut dvouspojkový, jen hybridní a plug-in hybridní Sportage mají klasické měničové samočinné řazení.
Základní cena je v případě Sportage o 39 tisíc korun nižší, v potaz je ale potřeba vzít i 30tisícovou akční slevu, kterou dovozce momentálně poskytuje. Kia má každopádně i silnější motory - 110kW přeplňovaný čtyřválec proti 81kW přeplňovanému tříválci. Pokud by měl Karoq 110kW TSI, jeho cena by byla nejméně 688 900 korun. A právě tuto verzi, tedy Karoq 1.5 TSI Ambition, porovnává se základní verzí Sportage následující tabulka.
Srovnání výbavy
|
Kia Sportage 1.6 T-GDI / 110 kW Comfort |
Škoda Karoq 1.5 TSI / 110 kW Ambition |
Cena od |
599 980 Kč |
688 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců i cyklistů |
S - detekce chodců i cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruhu |
S |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - automatická dvouzónová |
Dotyková obrazovka |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Rádio |
S |
S |
Bluetooth |
S |
S |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vzadu |
Parkovací kamera |
S |
+16 000 Kč (vč. senzorů vpředu) |
Automatické stěrače |
N |
S |
Zrcátka |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
vyhřívaná + elektricky sklopná |
Přední světla LED |
S |
S |
Střešní ližiny |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
16 palců, litá |
Výbava obou automobilů je v základním stupni dost podobná. Kia má navíc třeba parkovací kameru nebo pomocníka pro jízdu v pruhu, což je prvek i Karoqu dostupný až ve vyšších výbavách, Škoda ale nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo automatické stěrače hned v základu. Výhodou českého SUV také je větší možnost individualizace skrze příplatkové prvky. Sportage takovou možnost v prvních dvou výbavových stupních nemá. Sází ale na nižší cenu a ve vyšších výbavách i na více elektronických pomocníků, které Karoq nabídnout neumí.